Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

Forum Weselne miasta Łódź Strona Główna Forum Weselne miasta Łódź
Forum poświęcone organizacji ślubu i wesela

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  KalendarzKalendarz  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Wasze albumy zdjęć ALBUM
Regulamin forum REGULAMIN
Reklama w serwisie REKLAMA
nostalgia

Poprzedni temat «» Następny temat
Umowa z orkiestrą
Autor Wiadomość
Ania 


Wiek: 34
Dołączyła: 18 Lis 2003
Posty: 416
Wysłany: Wto Kwi 06, 2004 8:12 am   

Na co należy zwrócić uwagę podczas podpisywania umowy z zespołem? Czy są jakiej kruczki, czy warto coś szczególnego dopisać?
 
 
pipi 


Wiek: 37
Dołączyła: 11 Lut 2004
Posty: 904
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Kwi 06, 2004 9:15 am   

U mnie jest kwota i od której do której mają zabawiać gości, nie wiem czy jeszcze coś powinno być
 
 
filmowiec 
Firma

Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 330
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Kwi 06, 2004 9:29 am   

moze ile osob...ma bawic gosci...mysle ze to stosunkowo wazne przynajmniej wg mojej oceny
_________________
Marcin vel filmowiec:)
 
 
 
*kryszka 
Moderator
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4856
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Kwi 06, 2004 9:34 am   

Aniu, zaznaczcie dokładnie co ma być pierwszym tańcem, bo niestety zdarza się że ustalacie jedno, a na miejscu grają zupełnie coś innego. :evil:

Koniecznie musi być też podpunkt o przypadkach losowych - jak się np. orkiestra pochoruje to co wtedy robią. Oczywiście powinni zapewnić zastępstwo, ale niektórzy potrafią odwołać na tydzień przed i jako rekompensatę oddać tylko zaliczkę. :evil:
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
 
 
Ania 


Wiek: 34
Dołączyła: 18 Lis 2003
Posty: 416
Wysłany: Sro Kwi 07, 2004 12:16 pm   

Jezu Kryszka ale mnie przeraziłaś tym co napisałaś, nawet bymna to nie wpadła, akurat dzisiaj się umówiłam na podpisanie umowy i koniecznie o to muszę zapytać.

Jeśli chodzi o pierwszy taniec to jednakz decydowaliśmy się że będzie z płyty, bo jednak Elvis to Elvis i nikt nawet nie wiem jakby śpiewał i grał nie stworzy takiego klimatu.
A co np. z określeniem całego repertuaru, ile maja czasu na przerwę a ile mają grać, czy to tez się zawiera w umowie, czy to wychodzi w trakcie wesela i zalezy jak szybko się goście męcza
 
 
olenka 


Wiek: 37
Dołączyła: 13 Gru 2003
Posty: 458
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 10:08 am   

My mamy jeszce w umowie, że orkiestra nie pobiera opłat za dedykacje lub proźby gości co do konkretnego utworu:)

A akurat na moim weselu bedziemy składac dedykacje urodzinowe i rocznicowo-ślubne
_________________
--------------------------------------------------
--##@@ ślubuję 18 września 2004 @@##--
 
 
pipi 


Wiek: 37
Dołączyła: 11 Lut 2004
Posty: 904
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 10:21 am   

Oleńko :shock:
przecież dedykacje są tak oczywiste, moja orkiestra sama je zaproponowała, mam zrobić listę gości którzy w najbliższym czasie mają jakieś święto.
To przecież NALE?Y do orkiestry - mają zabawiać gości.
 
 
*kryszka 
Moderator
z doskoku ;)


Dołączyła: 09 Paź 2003
Posty: 4856
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 10:21 am   

Ania napisał/a:
A co np. z określeniem całego repertuaru, ile maja czasu na przerwę a ile mają grać, czy to tez się zawiera w umowie, czy to wychodzi w trakcie wesela i zalezy jak szybko się goście męcza

Ja tego nie mam w umowie, zresztą nie słyszałam jeszcze żeby ktoś miał. Pan z orkiestry dopasuje repertuar i częstotliwość grania w zależności od gości i ich ochoty do zabawy. I wydaje mi się, że tak jest sensownie.
_________________

"Gdyby nie internet nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem
 
 
olenka 


Wiek: 37
Dołączyła: 13 Gru 2003
Posty: 458
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 11:53 am   

pipi nie wiem czy oczywiste :how: Spotkałm sie juz z tym, że "muzykanci" brali kase od gości składających dedykacje. U mnie tego nie bedzie i mam to w umowie:)
_________________
--------------------------------------------------
--##@@ ślubuję 18 września 2004 @@##--
 
 
Ania 


Wiek: 34
Dołączyła: 18 Lis 2003
Posty: 416
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 11:56 am   

No umowę już podpisaliśmy, jednak sie nasz pan uparł że zaśpiewa tego Elvisa, no mam co do tego mieszane uczucia ale zobaczymy. W umowie nie mamy żadnych specjalnych punktów, mam nadzieję że nie będzie jakiś wpadek.
 
 
Dan 


Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Paź 19, 2005 6:41 pm   

Warto wyraźnie zaznaczyć w umowie, w jakim składzie zespół zobowiązuje się stawić na weselu, tzn. w ile osób, z jakimi instrumentami. W ten sposób, "jako tako" zabezpieczamy się przed zdarzającymi się w zespołach rotacjami w składzie.
_________________
Pozdrawiam!
 
 
Alma_ 


Dołączyła: 03 Paź 2005
Posty: 3539
Skąd: z całkiem bliska
Ostrzeżeń:
 1/3/7
Wysłany: Pon Sty 02, 2006 3:06 pm   

Znalazłam (na gimbli) takie wzory:

Cytat:
UMOWA

W dniu .......... zostala zawarta umowa pomiedzy................ zam. ...................... , a zespolem ................................
Zespol zapewnia oprawe muzyczna przyjecia , ktore odbedzie sie .................. w ................... o godz.............
Strony ustalily wartosc uslugi w wysokosci............ zl.
W dniu spisania umowy zostal pobrany zadatek w wysokosci..........zl.
Doplata do calej sumy powinna zostac dokonana najpozniej na jedna godzine przed zakonczeniem imprezy.
Zespol zastrzega sobie prawo do zmiany ceny uslugi w stopniu nie wiekszym , niz wynikaloby to z oficjalnie przyjetego wspolczynnika inflacji.
W przypadku zerwania umowy z winy organizatora w/w zadatek nie podlega zwrotowi.
Za ewentualne uszkodzenia sprzetu nalezacego do zespolu wynikle z winy osob zaproszonych na przyjecie odpowiada organizator.

IMIONA PANSTWA MLODYCH........................................
MARSZ...........................................
PIERWSZY TANIEC..................................

pODPIS ORGANIZATORA pODPIS KIEROWNIKA ZESPOLU

Cytat:
Warszawa ............................ 200...r.


Umowa


Zawarta między ................................................................ NIP ......................... w składzie : (.............................................................................................), (nazywanym dalej zleceniodawcą), a ................................................................ NIP........................... (nazywanym dalej zleceniobiorcą).

Przedmiotem umowy jest zorganizowanie i poprowadzenie imprezy weselnej, w dniu ................................200... roku w ................................................................ .

Zleceniobiorca zobowiązuje się dostarczyć niezbędny sprzęt i akcesoria w celu wykonania niniejszej umowy.

Wartość przedmiotu umowy strony określają na ................ zł (netto), słownie (....................... złotych).

Płatnikiem podatku jest zleceniodawca a koszty uzyskania przychodu określa się na 50% wartości umowy, ponieważ program imprezy jest w całości autorstwa zleceniobiorcy.

Pierwsza część ( zaliczka, bezzwrotna ) w kwocie .... zł, (.............), płatna jest w dniu podpisania umowy.

Pozostała kwota .............. zł słownie (.............................) wypłacona będzie w dniu imprezy.

Zmiana terminu dokonania umowy możliwa jest na 6 miesięcy przed upływem w/w terminu zawartego w umowie.

Nie dotrzymanie warunków umowy przez jedną ze stron, podlega opłacie karnej w wysokości dwukrotności w/w umowy.

Zmiany w niniejszej umowie mogą być dokonane na zasadzie aneksów w porozumieniu stron.

Zleceniodawca Zleceniobiorca

Cytat:
UMOWA

zawarta w dniu ...................... pomiędzy szefem zespołu muzycznego ....., a organizatorem .............................................................. adres zamieszkania ............................................................................ , tel. ............................
Zespół ... zobowiązuje się dać oprawę muzyczną na ......................... ................................................... w .................................................................. w terminie ............................................................... w godzinach ..................... ...................................
Wynagrodzenie ustala się na kwotę ........................... ( słownie złotych netto : ....................................................................).
• Za każdą rozpoczętą godzinę ponad czas zawarty w umowie - ..............
• Zadatek: ......... PLN (słownie złotych : ................................................).
Organizator ponosi odpowiedzialność za właściwe przygotowanie miejsca imprezy oraz zobowiązuje się do utrzymania porządku w miejscu pracy zespołu.
Za uszkodzenie bądź zniszczenie sprzętu muzycznego powstałe z winy osób nie będących członkami zespołu odpowiedzialność finansową ponosi organizator.
Brak prądu oraz inne przeszkody powodujące przerwy w obsłudze muzycznej imprezy nie stanowią podstawy do przedłużania czasu jej trwania ponad czas określony .
W czasie trwania imprezy organizator zapewnia członkom zespołu muzycznego jak i osobie transportującej posiłek jak wszystkim biesiadnikom.
W gestii organizatora pozostaje kwestia uregulowania opłaty związanej z prawami autorskimi wykonywanych utworów.
W razie nie wywiązania się którejkolwiek ze stron z warunków umowy, zobowiązana jest ona do uregulowania drugiej stronie poniesionych z tego tytułu strat.
W przypadku odstąpienia którejkolwiek ze stron od umowy zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego dotyczące zadatku. W przypadku odstąpienia od umowy przez organizatora na trzy miesiące i krócej przed imprezą - organizator wypłaca zespołowi odstępne w wysokości 50% kwoty zawartej w umowie.
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.

................................................ .......................................
podpis szefa zespołu podpis organizatora

Dodałabym jeszcze zapis, że to Zleceniobiorca pokrywa opłaty należne z tytułu tantiemów ZAIKS i innych podobnych.
_________________
chez alma |
 
 
nula22 

Wiek: 31
Dołączyła: 02 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: Radom
Wysłany: Sro Mar 15, 2006 2:29 pm   

no i właśnie wczoraj podpisał mój luby umowę i patrzymy w domku, a tam tylko nazwa zespołu, bez ilości osób, a nie wspomnę już o braku wyliczenia chociaż podstawowych instrumentów. echh chyba jeszcze tam podjedziemy, bo ja spać nie będę mogła.
 
 
 
Alma_ 


Dołączyła: 03 Paź 2005
Posty: 3539
Skąd: z całkiem bliska
Ostrzeżeń:
 1/3/7
Wysłany: Czw Mar 16, 2006 12:09 pm   

A ja się ciesze z faktu, że wybrałam taki zespół, któremu zwyczajnie ufam.
Tak bardzo, że właściwie jest mi obojętne, co wpiszę w umowę ;)
_________________
chez alma |
 
 
pinia_pinia 

Dołączyła: 19 Lip 2005
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 12:36 pm   

Idę dzisiaj podpisac umowę z zespołem i sama postanowiłam w domu przygotować czysty blankiet do wypełnienia. Napiszę w nim podstawowe punkty wymienione wyżej, i jako ostatni punkt dodam. "Postanowienia dodatkowe" gdzie wpiszemy dodatkowe ustalenia. Nie wiem nawet czy oni mają jakieś gotowe druki więc wolę się przygotować coby mnie nie zaskoczyli.
 
 
Klaudia22 

Dołączyła: 16 Mar 2006
Posty: 141
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 12:43 pm   

mój zespól miał swoja umowe podobna do tej powyższej :)
_________________
Ślub tuż tuż...
 
 
Magda M. 


Wiek: 30
Dołączyła: 29 Kwi 2008
Posty: 44
Skąd: Łódź PL/Aalborg DK
Wysłany: Pią Maj 09, 2008 2:35 pm   

Po przeczytaniu wszystkich informacji w tym temacie Zebrałam wszystko "do kupy" i oto co wyszło


UMOWA

zawarta w dniu . . . . . . . . . . . . pomiędzy szefem zespołu muzycznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Adres zamieszkania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tel. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PESEL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
a organizatorem imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Adres zamieszkania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tel. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PESEL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Zespół zapewnia oprawę muzyczną przyjęcia, które odbędzie się . . . . . . . . . . . . . . . . . . .r.
w . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . w godzinach od . . . . . do . . . . .
Zespół w składzie . . . . . . . osobowym zobowiązuje się dostarczyć niezbędny sprzęt i akcesoria w celu wykonania niniejszej umowy. (Załącznik 1.)

Strony ustaliły całkowitą wartość usługi w wysokości . . . . . . . . . . . . . . . zł
słownie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
W dniu spisania umowy został pobrany zadatek w wysokości . . . . . . . . . . . . . . . . zł
słownie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dopłata do całej sumy powinna zostać dokonana najpóźniej na jedną godzinę po zakończeniu imprezy.
Płatnikiem podatku jest zespół muzyczny.
W gestii zespołu pozostaje kwestia uregulowania opłaty związanej z prawami autorskimi wykonywanych utworów tzw. ZAIKS.

Za uszkodzenie bądź zniszczenie sprzętu muzycznego powstałe z winy osób nie będących członkami zespołu odpowiedzialność finansową ponosi organizator.

W czasie trwania imprezy organizator zapewnia członkom zespołu muzycznego posiłek jak wszystkim biesiadnikom.

Szczególne przypadki:

W przypadku zerwania umowy z winy organizatora w/w zadatek nie podlega zwrotowi.

W przypadku odstąpienia od umowy przez organizatora na . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . i krócej przed imprezą - organizator wypłaca zespołowi odstępne w wysokości . . . . . . % kwoty zawartej w umowie.

Zespół ma obowiązek zapewnienia zastępstwa personalnego w przypadku zmian bądź choroby jednego z członków zespołu lub w sytuacji wyjątkowej, całego zespołu o niegorszym standardzie wykonawczym i osobowym.

Nie dotrzymanie warunków umowy przez zespół, podlega opłacie karnej (w ramach zadośćuczynienia) w wysokości . . . . . . . . . % wartości w/w umowy.

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.

Zmiany w niniejszej umowie mogą być dokonane na zasadzie aneksów w porozumieniu stron.





podpis organizatora podpis kierownika zespołu






Załącznik nr 1. do umowy z dnia . . . . . . . . . . . . . . . . zawartej pomiędzy szefem zespołu muzycznego (nazwa). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
a organizatorem imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Skład personalny zespołu oraz wymagany sprzęt muzyczny:

Nr Imię I Nazwisko Instrumenty
1
2
3
4
5
6



IMIONA PANSTWA MLODYCH:

MARSZ:

PIERWSZY TANIEC:


Zespół zobowiązuje się grać blokiem . . . . . . . . . . . minutowym

Przewidziany czas odpoczynku . . . . . . . . . . . minut


Zespół zobowiązuje się nie pobierać opłat za dedykacje i prośby o konkretne utwory.






podpis organizatora podpis kierownika zespołu
_________________
 
 
gosc
[Usunięty]

Wysłany: Pią Maj 09, 2008 11:09 pm   

caŁkiem nieźle :P
ja bym dodaŁa jeszcze na końcu UWAGI, które organizator chciaŁby wnieść do umowy, np. jakich utworów nie może zabraknąć, czego kategorycznie ma nie być, zapewnienie przez orkiestrę biesiady, jak mają wyglądać oczepiny. Jeśli oczywiście MŁodzi mają potrzebę wprowadzenia tych uwag.
 
 
Bolo 

Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Maj 10, 2008 7:37 pm   Umowa z orkiestrą

Ijeszcze bym umieścił zapis, żeby nie pili napojów bo by musieli często robić przerwy żeby wyjść za potrzebą.
W życiu bym takiej umowy nie podpisał.
 
 
fiona83 


Dołączyła: 19 Kwi 2006
Posty: 2958
Skąd: skądinąd
Wysłany: Sob Maj 10, 2008 7:43 pm   

Cytat:
Zespół zobowiązuje się grać blokiem . . . . . . . . . . . minutowym

Przewidziany czas odpoczynku . . . . . . . . . . . minut


A zawsze wydawało mi się, że długość bloku grającego zaleźy od rozbrykania gości, a długość przerw od szybkości konsumpcji posiłków...

Na miejscu zespołu przestraszyłabym się takiej umowy.
_________________
Jest jedna racja. TWAjsza.
 
 
Bolo 

Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Maj 10, 2008 7:45 pm   Umowa z orkiestrą

Trzeba zamawiać zespoły, które mają najlepsze opinie wtedy taka umowa jest zbędna.
 
 
fiona83 


Dołączyła: 19 Kwi 2006
Posty: 2958
Skąd: skądinąd
Wysłany: Sob Maj 10, 2008 7:50 pm   

Bolo, wiesz ...

Z jednej strony rozumiem doskonale Młodych, którzy chcą zrobić wszystko celem zabezpieczenia się przed ew. sytuacjami awaryjnymi. Nie oszukujmy się - ludzie są różni i są TYLKO ludźmi. Ale przecież nie da się wszystkiego przewidzieć, a jeśli nawet ... co mi po zwróconych np 2000 zł jak z jakiegoś powodu zespół się wycofuje powiedzmy 2 dni przed imprezą?
?adna umowa nie pomoże.

Z drugiej strony rozumiem zespoły, które czasem mogą mieć dość narzuconych przez zestresowane pary warunków.

Złoty środek nie istnieje. Grunt to nie dać się zwariować.
_________________
Jest jedna racja. TWAjsza.
 
 
Bolo 

Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Maj 10, 2008 7:52 pm   Umowa z orkiestrą

To jest umowa dla zespołu grającego z podkładów oni mogą grać długo zwłaszcza jeśli jeszcze mają dograny wokal, ale szanujący się zespół grający na żywo napewno by się zastanawiał nad podpisaniem takiej umowy

[ Dodano: Sob Maj 10, 2008 8:56 pm ]
Fiona83
co masz na myśli pisząc zestresowana para
 
 
fiona83 


Dołączyła: 19 Kwi 2006
Posty: 2958
Skąd: skądinąd
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 8:56 am   

Chyba każda para jest zestresowana przed własnym ślubem, prawda ? :lol:
Chęć dopilnowania wszystkiego na tip-top rodzi czasem nieco niedorzeczne pomysły np. uszczegółowianie umów do granic możliwości.

Wiem z własnego doświadczenia, że ?ADNA umowa(czy to z salą, zespołem, fotografem) nie jest w stanie zagwarantować pomyślności przedsięwzięcia.
_________________
Jest jedna racja. TWAjsza.
 
 
Magda M. 


Wiek: 30
Dołączyła: 29 Kwi 2008
Posty: 44
Skąd: Łódź PL/Aalborg DK
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 1:37 pm   

Bolo napisał/a:
Ijeszcze bym umieścił zapis, żeby nie pili napojów bo by musieli często robić przerwy żeby wyjść za potrzebą.
W życiu bym takiej umowy nie podpisał.


To juz jest czysty sarkazm Wyjasnij dlaczego bys takiej umowy nie podpisal a nie zarzekasz sie ze nie i juz Zbieramy tu opinie od roznych osob Chcemy cos udoskonalic tak zeby zadna ze stron nie czula sie pokrzywdzona Z wieloma ludzmi w zyciu sie czlowiek spotyka I na roznych oszustow mozna trafic Jedni "mlodzi" moga przymknac oko inni sa bardziej wymagajacy Zespol tez nigdy nie wie z kim bedzie mial do czynienia A o jakis ZAIKSACH to myslisz ze kazdy wie? Np w umowie nr 3 podanej przez Alme widac ze to jakis przekret "W gestii organizatora pozostaje kwestia uregulowania opłaty związanej z prawami autorskimi wykonywanych utworów" Dla mnie śmieszne Ja zamawiam dobra orkiestre daje jedzenie kase i nic mnie wiecej nie obchodzi A zespol jako firma ma sie ze wszystkiego wywiazac profesjonalnie. Na slowo to mozna . . . i tu wprowadzam cenzure

Zapis o graniu blokiem i iloscia odpoczynkow wynika z tego ze na forum byly krytyczne wypowiedzi ze zsespol za krotko gral ze robil dlugie przerwy itp Z drugiej strony zespol tak gra jak sie ludzie bawia Poza tym to jest do ustalenia czy gra sie 30 min i 30 odpoczywa a moze gra 50 min a 20 odpoczywa To jest do uzgodnienia z zespolem Pozatym zespoly same sie chwalily ze graja roznymi blokami po 45 - 50 minut Nic tu nie jest narzucone To jest kwestia do uzgodnienia a zapis tez moze byc

Starałam sie pisac obiektywnie Z uwzglednieniem problemow zespolu (zniszczony sprzet, obietnica posilkow wynagrodzenie w wypadku rezygnacji itp) jak i problemem organizatorow Jako ze sama organizowalam imprezy na 100 - 200 osob i rozne umowy widzialam.

Mam nadzieje ze bolo napisze cos konkretnego z punktu widzenia zespolu Ktore elementy by zmienil a moze czegos brakuje Moze czegos nie zauwazylam

Czekam na dalsze opinie bo niebawem sama bede podpisywac umowe z zespolem
_________________
 
 
@Mac-erson 
Administrator
forum.wesele-lodz.pl


Wiek: 41
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 311
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 2:50 pm   

Magda M. napisał/a:
Po przeczytaniu wszystkich informacji w tym temacie Zebrałam wszystko "do kupy" i oto co wyszło


UMOWA

zawarta w dniu . . . . . . . . . . . . pomiędzy szefem zespołu muzycznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Adres zamieszkania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tel. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PESEL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
a organizatorem imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Adres zamieszkania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tel. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PESEL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Zespół zapewnia oprawę muzyczną przyjęcia, które odbędzie się . . . . . . . . . . . . . . . . . . .r.
w . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . w godzinach od . . . . . do . . . . .
Zespół w składzie . . . . . . . osobowym zobowiązuje się dostarczyć niezbędny sprzęt i akcesoria w celu wykonania niniejszej umowy. (Załącznik 1.)

Strony ustaliły całkowitą wartość usługi w wysokości . . . . . . . . . . . . . . . zł
słownie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
W dniu spisania umowy został pobrany zadatek w wysokości . . . . . . . . . . . . . . . . zł
słownie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dopłata do całej sumy powinna zostać dokonana najpóźniej na jedną godzinę po zakończeniu imprezy.
Płatnikiem podatku jest zespół muzyczny.

Za uszkodzenie bądź zniszczenie sprzętu muzycznego powstałe z winy osób nie będących członkami zespołu odpowiedzialność finansową ponosi organizator.

W czasie trwania imprezy organizator zapewnia członkom zespołu muzycznego posiłek jak wszystkim biesiadnikom.

Szczególne przypadki:

W przypadku zerwania umowy z winy organizatora w/w zadatek nie podlega zwrotowi.

W przypadku odstąpienia od umowy przez organizatora na . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . i krócej przed imprezą - organizator wypłaca zespołowi odstępne w wysokości . . . . . . % kwoty zawartej w umowie.

Zespół ma obowiązek zapewnienia zastępstwa personalnego w przypadku zmian bądź choroby jednego z członków zespołu lub w sytuacji wyjątkowej, całego zespołu o niegorszym standardzie wykonawczym i osobowym.

Nie dotrzymanie warunków umowy przez zespół, podlega opłacie karnej (w ramach zadośćuczynienia) w wysokości . . . . . . . . . % wartości w/w umowy.

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.

Zmiany w niniejszej umowie mogą być dokonane na zasadzie aneksów w porozumieniu stron.





podpis organizatora podpis kierownika zespołu



Ta część umowy nie pozostawia wątpliwości :)


Magda M. napisał/a:

W gestii zespołu pozostaje kwestia uregulowania opłaty związanej z prawami autorskimi wykonywanych utworów tzw. ZAIKS.


Swego czasu dogłębnie zbadałem sprawę ZAIKS-u. Otóż, ZAIKS zawsze odprowadza ORGANIZATOR IMPREZY. Tak więc w żadnym wypadku ZAIKS nie odprowadza grający na imprezie zespół muzyczny. Kwestią sporną jest czy organizatorem wesela jest Para Młoda, czy sala weselna. Dlatego na początku najlepiej spytać się sali, w której organizujesz wesele czy ma podpisaną umowę z ZAIKS-em. Często sale mają podpisaną stałą umowę i odprowadzają roczne ryczałtowe składki (wówczas problem jest rozwiązany). Jeśli nie to z salą należy ewentualnie ustalić kto odprowadzi składki do ZAIKS-u


Magda M. napisał/a:


Załącznik nr 1. do umowy z dnia . . . . . . . . . . . . . . . . zawartej pomiędzy szefem zespołu muzycznego (nazwa). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
a organizatorem imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Skład personalny zespołu oraz wymagany sprzęt muzyczny:

Nr Imię I Nazwisko Instrumenty
1
2
3
4
5
6



IMIONA PANSTWA MLODYCH:

MARSZ:

PIERWSZY TANIEC:


Skład personalny zespołu jak wiem z doświadczenia ulega (stety bądź niestety) pewnym rotacjom. Ponieważ umowa jest podpisywana często rok-półtora przed samą imprezą to takie rotacje tak czy owak mogą w zespole nastąpić (zdajecie sobie sprawę, iż obecnie jesteśmy w UE i wielu często postanawia zmienić kraj, miejsce pracy - dotyczy to również muzyków a w szczególności tych lepszych)
Co do wymaganego sprzętu muzycznego - naturalnym jest, iż zespół musi w odpowiedni sposób nagłośnić daną imprezę. Wystarczy więc chyba napisać, iż nagłośnienie pozostaje w gestii zespołu. Można jedynie dopisać jeśli się upierasz pewne elementy nagłośnienia, które chciałabyś mieć na pewno (np. mikrofon bezprzewodowy).
Można też zamieścić w umowie jakieś elementy/usługi dodatkowe jeśli takowe zamawiasz razem z zespołem (np. zorganizowanie karaoke, telebim do prezentacji multimedialnej...)
Zaznaczam jednak, iż usługi takie nie są w standardzie większości zespołów weselnych.
Można też opisać dokładniej jakie światła estradowe ma przywieźć zespół (jeśli takowe zapewnia).

Magda M. napisał/a:


Zespół zobowiązuje się grać blokiem . . . . . . . . . . . minutowym

Przewidziany czas odpoczynku . . . . . . . . . . . minut

Zespół zobowiązuje się nie pobierać opłat za dedykacje i prośby o konkretne utwory.



Myślę, że nie da się na sztywno ustalić długości bloków i czasu przerwy pomiędzy blokami muzycznymi. Wszystko powinno zależeć od konkretnego wesela, współpracy z kuchnią, pogody (jak będzie bardzo upalnie, a sala nie ma klimatyzacji to gwarantuję, że po 15-20 minutach goście uciekną z parkietu na odpoczynek)
Zespoły w zależności od sytuacji grają od 20 do 50 minut bloki ale nigdy nie jest to ustalone na sztywno.

Moim zdaniem Magdo warto mieć więcej zaufania do Twojego zespołu. Na nic wszelkie zapiski jeśli zespół źle dobierze repertuar, nie będzie potrafił złapać kontaktu z gośćmi weselnymi.
Uważam również, że poprzez zbyt szczegółowe zapiski w umowie możesz zrobić złą robotę. Zespół mając zbyt dużo ograniczeń, wymagań będzie starał się je realizować jednocześnie skupiając się mniej na tym co najważniejsze - czyli zapewnieniu DOBREJ ZABAWY.

Moja rada - poszukaj dobrze właściwego zespołu - a potem zaufaj im, że tak jak na innych weselach również na Twoim dołożą wszelkich starań aby Twoje wesele było udane i niezapomniane.
pozdrawiam
 
 
Bolo 

Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 7:00 pm   Umowa z orkiestrą

?więta prawda i nic dodać nic ująć wiem z własnego doświadczenia nie małego.
 
 
Magda M. 


Wiek: 30
Dołączyła: 29 Kwi 2008
Posty: 44
Skąd: Łódź PL/Aalborg DK
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 10:58 pm   

Czy z tym zaiksem jest identycznie w wideofilmowaniu? Bo tam strasza ze jak zakład ktory dostal zlecenie nie ma zaiksu to po kieszeni dostana mlodzi. Wideofilm pisze ze zespol muzyczny rowniez powinien taka oplate wnosic To wszystko jest tak mocno zagmatwane ze juz niewiadomo komu wierzyc Ja natomiast wiem jedno Polak zawsze kombinuje tak zeby dla niego bylo jak najlepiej a stad biora sie oszustwa Niecierpie tego

WIDEOFILM napisał/a:
Alotko: już Ci tłumaczę: opłata na ZAIX jest to podatek na tzw tantiemy dla twórców i firm fonograficznych z racji ich wykorzystywania do celów komercyjnych.Płacą ten ZAIX restauratorzy, właściciele dyskotek lokali rozrywkowych, płacą również zespoły muzyczne, prezenterzy /dj/ , nawet te lokale gdzie idzie muzyka np w marketach czy u fryzjera w zakładzie,a także i my kamerzyści jeżeli do Twojego filmu wstawiamy podkład dźwiękowy np Seweryna Krajewskiego czy inny tam.Na koniec kwartału sporządza się taki wykaz utworów i przesyła do ZAIXU, a oni na podstawie takich list dzielą pieniądze na tych twórców i na firmy fonograficzne.Tak to wygląda.I nie jest ważne czy jest to wesele, czy dyskoteka czy inna impreza, trzeba płacić i koniec.Takie jest prawo.


[ Dodano: Pon Maj 12, 2008 12:06 am ]
Mi sie wydaje (tak na logike) ze ten zaiks powinien placic zespol bo to on jest odtworca oryginalu i z tego czerpie zyski. Ja tylko wynajmuje firme. Nie rozumiem do konca dlaczego tez sala powinna to oplacac To jest tylko lokal Sami nie rozpowszechniaja utworow wiec dlaczego maja placic. Czy jest tu jakis prawnik? Nie chce mi sie studiowac dziennikow ustaw w tej dziedzinie.
_________________
 
 
@Mac-erson 
Administrator
forum.wesele-lodz.pl


Wiek: 41
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 311
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Maj 12, 2008 10:31 am   

Magdo nie wiem jaka jest logika, ja po prostu piszę Tobie jakie jest prawo :)
Zaiks od imprezy odprowadza ORGANIZATOR IMPREZY. (jak masz wątpliwości zadzwoń do nich bezpośrednio),
W przypadku wideofilmowania nie powiem bo nie znam szczegółów :(
Tak więc nawet w przypadku np. DODY, która przyjedzie na koncert weźmie 40 tysięcy - organizator danego koncertu/festynu musi zapłacić wówczas około 10% od umowy (4 tysiące) do ZAIKSU.
 
 
maratha 
Firma


Wiek: 33
Dołączyła: 16 Kwi 2007
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Maj 12, 2008 11:10 am   Aneksy, Aneksy

Zespół zobowiązuje się grać blokiem . . . . . . . . . . . minutowym
Przewidziany czas odpoczynku . . . . . . . . . . . minut
:?: :?: :?:
Aż się boję pomyśleć co by się stało, gdyby jednak przewidywany czas odpoczynku przedłużył się o kilka minut :kwasny:
Ja nie rozumiem czasami tych młodych! Sama od kilku lat jestem mężatką i doskonale pamiętam ile stresu kosztuje przygotowanie ślubu, wesela i wszystkim toważyszącym rzeczom, i że każy by chciał, żeby jego ślub i wesele było idealne, ale do głowy by mi nie przyszło wypisywanie DURNYCH ANEKSÓW!!! i sugerowanie zespołowi ile ma grać ile odpoczywać, a może jeszcze scenariusz wesela im podesłać? Wesela nie da sie tak co do minuty rozpisać, zaaranżować. Zastanówcie się jak czulibyście się Wy młodzi - gdyby w pracy szef Wam powiedział, że o minutę za długo piliście kawę, a w toalecie byliście tego dnia już 3 razy! Kurde to jest normalny mobing! Troszke wyobraźni.
_________________
 
 
Magda M. 


Wiek: 30
Dołączyła: 29 Kwi 2008
Posty: 44
Skąd: Łódź PL/Aalborg DK
Wysłany: Pią Maj 16, 2008 3:49 pm   

To jak juz wszyscy stwierdzili ze nie powinien byc wyliczany czas grania to moze uwagi w jakims innym temacie. Co jeszcze trzeba poprawic zeby bylo ok? A moze firmy przedstawia swoje umowy To by bardzo pomoglo mlodym Wiedzieli by co podpisywac a nad czym sie dluzej zastanowic

A moze mial ktos przykrosci zwiazane z niedotrzymaniem warunkow umowy albo brakiem odpowiedniego zapisu i zle sie to skonczylo. Moze ktos chce tu powiedziec czego unikac.
_________________
 
 
TakaJedna 

Wiek: 29
Dołączyła: 03 Wrz 2008
Posty: 69
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Gru 13, 2008 11:39 pm   

Martha
uważam, że wcale nie jest takie absurdalne by zaznaczyć w umowie maksymalny czas przerwy z zaznaczeniem sytuacji wyjątkowej czy ustalanie na bierząco w razie potrzeby z organizatorami. Myśle że przerwa do 20 minut jest okej, zważywszy na fakt, że byłam na weselu gdzie zdarzło się, że zespół grał niecałe półgodziny po czym zrobił sobie przerwę 45 minut a zaczął grać tylko dlatego, że kilka osób wyraźnie zwróciło im uwagę. "Idziemy na jednego" padało stanowczo za często nawet kiedy wszyscy goście świetnie się bawili na parkiecie. Właśnie taka "absurdalna"umowa ma zabezpieczyć przed takimi incydentami. Który zespół się przyzna, że robi 40 minut przerwy na 20 minut grania, na płycie z weselem też raczej tego nie widać. Zaufanie do wybranego zespołu powinno mieć też jakieś granice. A nawet jeśli zespół jest świetny i profesjonalny na dzień dzisiejszy to skąd wiadomo czy im się nie zmieni, lub czy skład i podejście nie ulegną zmianie w czasie ponad roku do wesela. Czas grania powienien zależeć od gości, zespołu tudzież podawania ciepłych posiłków.

[ Dodano: Nie Gru 14, 2008 12:00 pm ]
Mac-erson napisał/a:


Magda M. napisał/a:

W gestii zespołu pozostaje kwestia uregulowania opłaty związanej z prawami autorskimi wykonywanych utworów tzw. ZAIKS.


Swego czasu dogłębnie zbadałem sprawę ZAIKS-u. Otóż, ZAIKS zawsze odprowadza ORGANIZATOR IMPREZY. Tak więc w żadnym wypadku ZAIKS nie odprowadza grający na imprezie zespół muzyczny. Kwestią sporną jest czy organizatorem wesela jest Para Młoda, czy sala weselna. Dlatego na początku najlepiej spytać się sali, w której organizujesz wesele czy ma podpisaną umowę z ZAIKS-em. Często sale mają podpisaną stałą umowę i odprowadzają roczne ryczałtowe składki (wówczas problem jest rozwiązany). Jeśli nie to z salą należy ewentualnie ustalić kto odprowadzi składki do ZAIKS-u



To dziwne, my rozmawialiśmy z jednym zespołem i on twierdził, że ONI po każdym weselu robią liste wszystkich utworów przez nich granych i odprowadząją z tego składkę do ZAiKSu. Rozumiem, że pobrana od młodych opłata jest o tą składkę już powiekszona, ale facet powiedział nam wyrażnie, że to oni tą skłądkę odprowadzają. I że zespoły które biorą dużo mniej niż oni, np. mniej niż 3000 za skład min. czteroosobowy poprostu działają nielegalnie.Jakoś tak. Faktem że dla mnie poprostu jest nielogiczne, żeby organizator albo sala mieli się tymi formalnościami zajmować.



edit: usunęłam powtórzoną wypowiedź
kryszka
Ostatnio zmieniony przez kryszka Nie Gru 14, 2008 8:32 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JacekSz 

Wiek: 39
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Wysłany: Sro Gru 17, 2008 11:23 am   

TakaJedna napisał/a:


To dziwne, my rozmawialiśmy z jednym zespołem i on twierdził, że ONI po każdym weselu robią liste wszystkich utworów przez nich granych i odprowadząją z tego składkę do ZAiKSu. Rozumiem, że pobrana od młodych opłata jest o tą składkę już powiekszona, ale facet powiedział nam wyrażnie, że to oni tą skłądkę odprowadzają. I że zespoły które biorą dużo mniej niż oni, np. mniej niż 3000 za skład min. czteroosobowy poprostu działają nielegalnie.Jakoś tak. Faktem że dla mnie poprostu jest nielogiczne, żeby organizator albo sala mieli się tymi formalnościami zajmować.



edit: usunęłam powtórzoną wypowiedź
kryszka


świadczy to o tym, że zespół z którym rozmawialiście nie ma pojęcia o przepisach i prawie obowiązującym w Polsce. Przechodziłem przez to osobiście. Wprawdzie było to trzy lata temu.. Kontaktowałem się wtedy bezpośrednio z ZAIKS-em i tam powiedzieli że ZAIKS płaci ZAWSZE organizator, a zespół zobowiązany jest przedstawić listę wykonywanych utworów. Nie sądzę żeby się coś od tamtego czasu zmieniło.
...Z drugiej jednak strony to kto wpuści obce osoby (mam tu na mysli Zaiks i tym podobne) na prywatną imrezę jaką jest wesele?
 
 
maratha 
Firma


Wiek: 33
Dołączyła: 16 Kwi 2007
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Mar 25, 2009 7:02 pm   Do przemyślenia

Muszę to napisać, bo jestem zbulwersowana ostatnim pytaniem, czy też stwierdzeniem przyszłej młodej pary, która przyszła nas przesłuchać.
Szanowni Państwo zapytali o nasze stroje służbowe (…) bo – cytuję „Nie chcieliby, żeby wokalistka była bardziej rozebrana niż ubrana” !! ! Już miałam na końcu języka, że jak mają jakieś szczególnie wymagania, to ja im bardzo chętnie podam wymiary i mogą mi kupić suknię od Diora, bo tylko w takich się lubuję. Następne pytanie tylko mnie dobiło „ Czy pijemy alkohol”? Ludzie takie pytania są naprawdę nie na miejscu! Gdybyście starali się gdzieś o pracę i ktoś Wam zadałby takie pytanie – trzasnęlibyście drzwiami i nie chcielibyście mieć z kimś takim nic do czynienia. Zrozumcie więc, że muzycy tak jak każdy pracownik w jakimkolwiek zawodzie traktuje wesele jak pracę! Poza tym chyba większość zespołów czymś na to wesele dojeżdża (no bo raczej nie autobusem), więc chyba w jego interesie jest, by po weselu wrócić jakoś (trzeźwy)do domu! Ja rozumiem, że przyszłe młode pary chciałyby, żeby ten ich dzień był jedyny i niepowtarzalny i żeby wszystko grało, ale zadając takie pytanie na wstępie tylko pogarszacie relacje, bo nie wiem jak innych, ale mnie to obraziło. Poczułam się jak jakaś striptizerka - alkoholiczka, a to nie jest fajne :kwasny:
_________________
Ostatnio zmieniony przez maratha Sro Mar 25, 2009 7:05 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
yennefer 

Dołączyła: 14 Wrz 2008
Posty: 642
Skąd: nowhere
Wysłany: Sro Mar 25, 2009 7:42 pm   

Jak dla mnie pytania były na miejscu, właśnie dlatego, że to praca. Nie jest bowiem oczywiste, że zespół będzie wyglądał schludnie i nie upije się. Niestety to różnie bywa, o czym można sobie poczytać np. na forum. Nie należy się tym obrażać, bo nie taka jest intencja pary młodej. Trochę zrozumienia!
 
 
maratha 
Firma


Wiek: 33
Dołączyła: 16 Kwi 2007
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Mar 25, 2009 9:33 pm   ?

Schludnie wyglądający zespół to nie to samo co "wokalistka bardziej rozebrana niż ubrana". Poza tym są lepsze sposoby, by zobaczyć jak zespół wygląda podczas wesela niż takie bezpardonowe pytania. A skoro uważasz Yennefer, że są to normalne pytania, które zadaje pracodawca - pracownikowi, to powiedz - usłyszałaś je kiedyś na rozmowie kwalifikacyjnej?
_________________
Ostatnio zmieniony przez maratha Sro Mar 25, 2009 9:38 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
yennefer 

Dołączyła: 14 Wrz 2008
Posty: 642
Skąd: nowhere
Wysłany: Sro Mar 25, 2009 9:42 pm   

Przyznaję, że ta część wypowiedzi nie była zbyt miła, a wynikała zapewne z poczynionych obserwacji czy ewentualnie zbyt daleko posuniętej ostrożności. Natomiast jeśli podczas spotkania i prowadzonych wesel nie było podstaw ku takim oskarżeniom, to nie ma co tego brać do siebie.

[ Dodano: Sro Mar 25, 2009 9:51 pm ]
maratha napisał/a:
usłyszałaś je kiedyś na rozmowie kwalifikacyjnej?

nie byłam na żadnej :razz:
Po pierwsze to jest specyficzna praca, bo jest podawany alkohol i pojawia się on (ze względu na pewną grzeczność) na stole tzw. osób funkcyjnych. Dlatego nie można porównywać tego do normalnej pracy.
Po drugie wiadomo, że przy kontaktach z ludźmi obowiązują pewne reguły w ubiorze. Pracodawca zakłada, że dana osoba jest na tyle rozumna, że ubierze się stosownie. Jeśli nie, to zawsze może zostać odesłana i stracić np. dzień z urlopu z tego tytułu czy nawet dostać wypowiedzenie. W przypadku zespołów temat ubioru jest znacznie szerszy, bo przecież to nie musi być biała bluzeczka i czarna spódniczka. Wesele to zupełnie inna para kaloszy.
 
 
maratha 
Firma


Wiek: 33
Dołączyła: 16 Kwi 2007
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 26, 2009 9:37 am   

Cóż wygląda na to, że ci przyszli Państwo Młodzi także nie byli na żadnej rozmowie kwalifikacyjnej i stąd brak im wyobraźni i dobrych manier. Takie stereotypowe myślenie jak Twoje, że "muzycy - to specyficzna praca, bo jest podawany alkohol" pewnie spowoduje, że jak zatrzyma Cię drogówka - to wręczysz im łapówkę, jak będziesz miała jakiś zabieg w szpitalu, to mąż przyjdzie "w podzięce" z Whiskaczem czy kopertą, itd itd. policjant, czy lekarz, to także specyficzny zawód! A który wobec tego nie jest specyficzny? - Twój?
_________________
 
 
yennefer 

Dołączyła: 14 Wrz 2008
Posty: 642
Skąd: nowhere
Wysłany: Czw Mar 26, 2009 10:08 am   

Ale proszę bez osobistych wycieczek! Ton wypowiedzi wskazuje na brak kultury i dobrych manier, a podane argumenty ad personam oraz wysnute z nich wnioski wskazują ewidentnie na błąd logiczny, zarówno formalny jak i materialny.
 
 
Debussy 
pedagog specjalny


Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 1726
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 26, 2009 10:26 am   

maratha, gdyby ludzie nie mieli złych doświadczeń jeśli chodzi o zespoły, to zapewne nie zadawli by w ten sposób pytań.
Weszłaś w ten zawód, musisz się liczyć z różnymi konsekwencjami.
Mimo, że Ty i Twój zespół jesteście czyści jak łza (?).. ale świat nie jest sprawiedliwy, więc weź na to poprawkę.

Ja co prawda nie pytałam naszego zespołu o takie rzeczy, może też dlatego, że widziałam ich przy pracy.
Ale jestem w stanie zrozumieć ludzi, którzy o to pytają, bo nie na jednym weselu byłam.
A Tobie mimo wszystko proponuję więcej pokory, Twój poprzedni post nie świadczy dobrze o Tobie. Niestety.
_________________
Są tajemnice, które tylko niebo może ostatecznie odkryć...
 
 
maratha 
Firma


Wiek: 33
Dołączyła: 16 Kwi 2007
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Mar 26, 2009 11:57 am   

Mój poprzedni post świadczy tylko o tym jak bardzo dotknęło mnie to, co usłyszałam na ostatniej próbie. Może jestem już przewrażliwiona, bo nie pierwszy raz usłyszałam pytanie odnośnie alkoholu, ale nigdy jednak o tym, żebym nie była "bardziej rozebrana niż ubrana". A głupich stereotypów nienawidzę. Dowcipów o blondynkach i obrażania kogoś tylko dlatego, że "taki nietypowy" zawód sobie wybrał.
_________________
 
 
doni_iza 

Wiek: 32
Dołączyła: 29 Paź 2007
Posty: 1976
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Mar 27, 2009 8:50 am   

maratha widzisz TY podchodzisz profesjonalnie do swojej pracy i tego typu pytania Cię urażają, ale niestety są muzycy i "muzycy", osobiście podczas rozmowy z jednym z zespołów usłyszałam tekst "jak nam Państwo nie postawia alkoholu na stół to sami sobie przyniesiemy..." kopara mi opadła, a spotkanie szybko się zakończyło.
Zgadzam się z Tobą jednak, nie można wszystkich wrzucać do jednej szuflady i takie tematy powinno się poruszać dyskretnie i kulturalnie, jeśli to tak bardzo kogoś interesuje.
_________________
 
 
@Mac-erson 
Administrator
forum.wesele-lodz.pl


Wiek: 41
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 311
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Mar 27, 2009 6:25 pm   

doni_iza napisał/a:
ale niestety są muzycy i "muzycy".. .


1) Myślę, że nie należy łączyć słowa muzyk z alkoholem a raczej z umiejętnościami.

Znam wielu wspaniałych muzyków, którzy mają poważne problemy z alkoholem. A wielu znają wszyscy bo występują na dużych scenach...choś wymieniać nie będę :)

2) Alkoholizm to choroba, która nie dotyczy w żaden szczególny sposób zawodu muzyka.

3) Przecież to Para Młoda decyduje, czy przy stoliku zespołu będzie alkohol i w jakiej ilości tak więc bynajmniej nie rozumiem problemu. :?:
 
 
tommuzyk 
Firma

Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 23
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 4:32 am   

maratha - ciesz się, że nie spytali czy w najbliższym czasie nie planujesz zajść w ciążę... :lol:
 
 
 
maratha 
Firma


Wiek: 33
Dołączyła: 16 Kwi 2007
Posty: 67
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 12:56 pm   Bynajmniej

Takie pytanie także usłyszałam, tyle, że nie o tych konkretnych osób :-(
_________________
 
 
monika_zyga 


Wiek: 28
Dołączyła: 23 Paź 2006
Posty: 402
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 6:17 pm   

My spytalismy głównego pana z zespołu czy bedzie ta sama wokalistka co jest teraz i sam nam powiedzial, że tak o ile nie zajdzie w ciaze ;) albo inne zdarzenie losowe...

Ale mam nadzieje ze to bedzie jednak ta sama, bo bardzo ladnie spiewa.
_________________


 
 
 
katkrys 


Wiek: 33
Dołączyła: 23 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 2:09 pm   

A ja podpisałam umowę wstępną z zaliczką tylko i kwotą jaką trzeba będzie zapłacić,ale zespół jest z polecenia i widzieliśmy ich "przy pracy" i mam nadzieję,że nic się jakiegoś dramatycznego nie wydarzy....przed a tym bardziej w trakcie....!!!!!!
_________________
 
 
 
Bella 
misiowa żona

Wiek: 30
Dołączyła: 04 Maj 2008
Posty: 874
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Paź 14, 2009 3:49 pm   

a czy spotkał się ktoś z umowa przedwstępną :?: :?: :?:

Gdy zapytaliśmy zespół o umowę to dali nam druk, na którym jest zapisane "umowa przedwstępna" twierdząc że jest to ich umowa

Czym się ona różni od normalnej umowy bo ja mam wrażenie że to nie jest normalna umowa tylko jakiś wstęp do zawarcia umowy... i że tak na prawdę może nie być ona wiążąca... a może rzeczywiście zobowiązuje ona taki zespół do wszelkich ustaleń ? ale jeśli tak to czemu nazywa się przedwstępna? troszkę już mi się to wszystko pomieszało...
bardzo proszę o jakąś informację na ten temat ;)
_________________
 
 
picasso mgi 
Firma

Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Ostrzeżeń:
 2/3/7
Wysłany: Pią Paź 16, 2009 7:54 am   

Umowa przedwstępna to właściwie deklaracja zawarcia właściwej umowy, zreguły określa do kiedy i na jakich warunkach taka umowa ma byc zawarta, często zawiera tez zadatek. Stosuje sie to np. gdy właściwa umowa ma byc zawierana przed notariuszem. Ale po co zespół to stosuje ? Nie mam pojęcia i pierwszy raz sie z czymś takim spotykam. :o
_________________
Wesele to jedyny dzień w życiu ... ale czy warto wywracać całe życie dla jednego dnia ?

http://www.aftersix.pl After Six zespół weselny Wrocław
 
 
Bella 
misiowa żona

Wiek: 30
Dołączyła: 04 Maj 2008
Posty: 874
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Paź 16, 2009 9:06 am   

Cytat:
Umowa przedwstępna to właściwie deklaracja zawarcia właściwej umowy
no właśnie tez mi się tak wydawało,
czyli jeśli podpiszemy tylko taką umowę, to na prawdę ona nie obliguje zespołu do wykonania usługi, bo następna nie została zawarta? Dobrze to rozumiem?
Cytat:
Nie mam pojęcia i pierwszy raz się z czymś takim spotykam :o

ja tez i wydało mi się to jakieś podejrzane, że zespół chce tylko taką umowę podpisywać..
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
statystyki odwiedzin z innych stron


Publikowanie w całości lub fragmentach treści zawartych na Łódzkim Forum Weselnym bez zgody administratorów forum jest zabronione.
Reklamy
www.studiomw.eu

Zdjęcia ślubne - FOTOJACEK.pl

http://www.utrwalacz.com.pl

www.quatro.biz.pl

fotograf wesele łódź

wwesela sala taneczna Łódź

www.maribea.com

sunrise video

videofilmowanie łódź

zespół na wesela łódź

organizacja ślubów wesela łódź

Dekoracje - Perfect Day


”fotografia

zajazd u przemka łódź

dekoracje ślubne łódź

http://dekoracjaświatłem.pl/

www.fotopasikowski.com

www.dobradyskoteka.pl

sala weselna łódź

www.foto-sobieraj.com.pl

videofilmowanie łódź