Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

Forum Weselne miasta Łodzi Strona Główna Forum Weselne miasta Łodzi
Forum weselne, wesele i ślub w Łodzi i woj. łódzkim

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  KalendarzKalendarz  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 
Wasze albumy zdjęć ALBUM
Regulamin forum REGULAMIN
Reklama w serwisie REKLAMA

Poprzedni temat «» Następny temat
Ograniczamy koszty
Autor Wiadomość
Karola5 


Wiek: 43
Dołączyła: 11 Maj 2010
Posty: 980
Skąd: Łódź/Wawa
Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 11:21 am   

Magdzik, wyglądało jakbyś zamierzała tę bieliznę zakładać pod suknię! :smile:
_________________

dzienniczek Basi
 
 
Magdzik
[Usunięty]

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 11:24 am   

Karola5 napisał/a:
wyglądało jakbyś zamierzała tę bieliznę zakładać pod suknię! :smile:
:x_rot :x_rot :x_rot :x_rot :x_rot :x_rot :x_rot
dobre nawet mi to do głowy nie przyszło ale mnie rozśmieszyłaś, aż się cieszę do monitora :smile: :smile: :smile:

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 12:37 pm ]
Jeszcze do listy mogę dopisać, że:
- samochodem swoim jedziemy
- kupiłam kielichy dla Młodej Pary do szampana w sklepie po 5zł :P
- za świnkę płacimy dużo taniej, bo po hurtowej cenie od znajomego
 
 
aguuuunia44 


Wiek: 33
Dołączyła: 21 Maj 2010
Posty: 405
Skąd: Głowno/Łódź
Wysłany: Pon Gru 26, 2011 11:56 pm   

A my zaoszczędziliśmy troszkę na:
*moim welonie (allegro-ok.30zł)
*moich butach (kupione w Porcie Łódź-30zł)
*podwiązkę pożyczyłam
*wesele na sali OSP (chociaż muszę przyznać że teraz cenowo to chyba różnica zaczyna się sporo zmniejszać i aż tak dużo wcale nie zaoszczędziliśmy)
*Samochód- pojechaliśmy autem znajomego
*Garnitury- kupione u małego producenta w niskiej cenie.
*Dekoracja kościoła- zamówiliśmy gotowe wiązanki i stroiki i sami dekorowaliśmy kościółek( w kieszeni zostało ok.200zł)

Nie oszczędzaliśmy natomiast na fotografie, kamerzyście i obrączkach... Czyli na pamiątkach jakie Nam pozostaną po Naszym Dniu :) No i ja ze swoją biżuterią trochę zaszalałam, ale to też ostatecznie można uznać jako pamiątkę :) :smile:
_________________



Miłego dnia Gość :)
 
 
niesia2708 
Kociara :)


Wiek: 38
Dołączyła: 10 Cze 2008
Posty: 2700
Skąd: Piotrków/Tomaszów
Wysłany: Wto Gru 27, 2011 8:12 pm   

aguuuunia44 napisał/a:
wesele na sali OSP (chociaż muszę przyznać że teraz cenowo to chyba różnica zaczyna się sporo zmniejszać i aż tak dużo wcale nie zaoszczędziliśmy)

No nie wiem.... my za wesele na 100 osób wydaliśmy ze wszystkim 22 tys. zł i jeszcze ogrom jedzenia nam został. Mój brat płaci 200 zł od osoby co za 80 osób już wychodzi 16 tys. a gdzie ubranie, orkiestra, kamerzysta itp....
_________________

 
 
 
aguuuunia44 


Wiek: 33
Dołączyła: 21 Maj 2010
Posty: 405
Skąd: Głowno/Łódź
Wysłany: Wto Gru 27, 2011 8:54 pm   

niesia2708 napisał/a:
my za wesele na 100 osób wydaliśmy ze wszystkim 22 tys. zł

My mieliśmy na 120 osób planowane i wydaliśmy więcej, ale dokładnie nie wiem ile bo nie liczyliśmy. Do tego w restauracji zazwyczaj w cenie jest tort, dekoracja a tutaj musieliśmy załatwiać wszystko sami... I na salę też trzeba wszystko dowieźć, a paliwo w chwili obecnej do najtańszych nie należy i oprócz tego dużo czasu trzeba poświęcić na przygotowania/ później sprzątanie.
Ale bądź co bądź nie żałuję :) Jedzenie wszyscy wychwalali, a zostały go jeszcze 2 zamrażalki a zabawa też wydaję mi się że była przednia bo większość gości się naprawdę wyluzowała :)
_________________



Miłego dnia Gość :)
 
 
Karolina1984 

Wiek: 39
Dołączyła: 21 Wrz 2011
Posty: 553
Skąd: Konstantynów
Wysłany: Sro Gru 28, 2011 12:52 am   

No nasze wesele na pewno BĘDZIE oszczędne. Planujemy wydać 17-18tys na 65-70 osób.
Tylko niektóre z oszczędności
1. Wesele w MOK z kucharką i własnym jedzeniem- jest to chyba największa oszczędność
2. Wino będzie własnej roboty
3. Dekorację sali robimy sami, kościół będzie bez dekoracji.
4. Obrączki kupujemy srebrne pozłacane- 140zł z przesyłką za parę obrączek.
5. Jedyna droga rzecz to będzie zespół ok 3000-3500zł z noclegiem i przejazdem.
6. Bukiet zrobię sama z kwiatów kupionych na giełdzie kwiatowej.
7. Na fryzjera trzeba będzie wybulić, ale makijażystkę sobie daruję....
8.Samochodem pojedziemy albo naszym, albo od kogoś pożyczymy.
9. Nie będzie ani kamerzysty ani fotografa- mój brat będzie nagrywał domową kamerą, a uczniowie P. przyjdą i cykną nam trochę zdjęć z pierwszych 2-3 godzin na weselu - szkolnym aparatem za 3000zł :cool:
10. Biżuterię, baaardzo fajną- dostałąm od mamy rok temu na urodziny.

[ Dodano: Sro Gru 28, 2011 12:58 am ]
A.... mamy zamiar maksymalnie wydać na suknię, garnitur, buty dla obojga i ewentualne dodatki 2000zł...... o ile nie okażę się,że będę musiała szyć suknię, bo wtedy - 1000zł za samą sukienkę. Planuję jechać do Ptaka (podoba mi się taka fajna suknia biała z czarnym)- kupić białą prosta sukienkę w salonie sukien wizytowych i potem iść do krawcowej, żeby mi to czarne dorobiła w środku. Ale- zobaczymy, co z tego będzie.

Dekorację samochodu mam po siostrze z jej ślubu. Wiele bzdur typu "prezenty dla gości" czy inne wymysły sobie zwyczajnie daruję.
Ciasta zrobi- 3 siostra, 2 mama P., dokupi się tylko ze 2 kg jakichś ciekawych ciast.....
_________________
 
 
Karolina1984 

Wiek: 39
Dołączyła: 21 Wrz 2011
Posty: 553
Skąd: Konstantynów
Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 2:33 pm   Jak zaoszczędzić na organizacji ślubu/wesela??

Jak wyżej- porady w tej kwestii dla wielu z nas będą nieocenione.

No jak dla mnie jest pare patentów- nie będę pisać o wynajmowaniu oddzielnie sali i kucharki, bo jednak większość z Was nie poszła moją drogą i macie sale weselne czy restauracje, ale poza tym
- dekoracja kościoła- jako,że 90% gości w ogóle nie pamięta, czy w kościele było cokolwiek dekorowane, albo odpuścić, albo skupić się tylko i wyłącznie na łądnych żywych kwiatach przed ołtarzem....
- dekoracja sali, jeśli nie w cenie- najlepszy patent- żywe kwiaty z giełdy kwiatowej- pod warunkiem posiadania przez salę lub PM przezroczystych wazonów, można zrobić przepiękne aranżacje bardzo małym kosztem; tak samo wszelkie świeczkowe sprawy- robić samemu
- wszelki dodatki stroju PM- welon, halka, rajstopy, majtasy, buty- omijać szerokim łukiem salony ślubne, allegro i normalne sklepy ( ja ostatnio wyczaiłam piękne eleganckie białe rajstopy z delikatnym wzorem - w sklepie wszystko za 3 zł ; zwłaszcza szkoda kasy,że wszystkie te cuda sa zwykle dla nas jednorazowe
- jesli chodzi o usługi- najbardziej sensowna jest rezygnacja z kamerzysty przy okrojonym budżecie
- może kontrowersyjnie- ale nie przesadzać z wódką. 0,5 na łebka bez poprawin to ZAWSZE jest i tak za dużo...... tak, wiem- konkursy, ale mimo to- kupowanie więcej sprawi,że zostajemy z wódą na dłuuugie lata
- tort to kolejny element, gdzie wygląd - mówię tu o szczegółach, które zwykle kosztują- własny projekt, żywe kwiaty, ect, ect- jest przez gości olewany wydatnie. Tort ma być smaczny i w miare elegancki i tyle.
-zaproszenia- nie mówię, zeby brać te za 1zł, ale wydawanie pieniędzy typu 5-7 zł za zaproszenie mija się z celem.....
- bez szaleństw z napojami- tzn nie dać się zwariować " a jak zabraknie Fanty, albo Coli, albo Sprite'a i kupowanie wszystkich rodzajów za dużo- jak zabraknie Fanty, to wypiją sok, bez przesady-
Ogłonie co do jedzenia, picia- jest tyle rodzajów przekąsek, ciasta, napojów na weselu, że skończenie sie jednego nie jest osobistą porażką Państwa Młodych....

Tyle mi do głowy przychodzi.
- A ! No i samochód- wydawanie 1000zł na auto, które sprawi, że poczujecie się przez chwilę lepiej, nie ma sensu- ktoś z rodziny wzykle posiada ładny samochód, który można fajnie udekorować i jest git
_________________
 
 
*Asiek 
Moderator
Czarownica vel Anioł


Dołączyła: 05 Sty 2004
Posty: 2217
Skąd: Kiedyś Łódź
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 9:06 am   

Podbijam temat, bo jest praktyczny. :)
Może świeżo upieczone mężatki dorzucą swoje propozycje i pomysły, żeby przyszłe Pary Młode :wed6 mogły skorzystać.
_________________
 
 
Karollka 


Wiek: 37
Dołączyła: 06 Cze 2012
Posty: 1232
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 9:58 am   

U nas to wyglądało tak :
Auto - z ogłoszenia od prywatnej osoby, ale nie jakieś "zabytkowe" - Mąż napisał do pana - "daje tyle i biorę ;) ", pan się zgodził. W cenie była również dekoracja auta i tablice ;) cała usługa kosztowała nas 400 zł - bez ograniczeń czasowych i kilometrowych.
Obrączki - z własnego złota - nasz model w Aparcie kosztował ok 3 tys., my zapłaciliśmy dokładnie 540 zł :)
Dekoracji sali - zrezygnowalismy, ponieważ dla nas była zbędna - sala sama w sobie miała swój klimat.
Dekoracja kościoła - w naszym przypadku wyniosła 60 zł - ponieważ tego dnia było 5 ślubów ;)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Karollka Wto Paź 28, 2014 10:02 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ithanielle 


Wiek: 36
Dołączyła: 07 Wrz 2013
Posty: 1947
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 10:04 am   

Przydatny temat - dlaczego tu wcześniej nie trafiłam? :)

Nam udało się zaoszczędzić na:
- sali - wybraliśmy salę OSP,
- samochodzie - do ślubu zawiózł nas znajomy,
- dodatkach do stroju PM - bolerka, welonu, biżuterii czy butów nie kupowałam w salonie
- bukiecie dla mnie, świadkowej, butonierkach - wszystko wykonała siostra mojego męża (żeby nie było - amatorka),
- papeteriach - zaproszenia, księgę gości, winietki oraz zawieszki wykonaliśmy własnoręcznie,
- obrączkach - mieliśmy własne złoto (od rodziców), obrączki wykonał dla nas jubiler
- zakupach spożywczych - wszystko zamówiliśmy w jednej hurtowni, dostaliśmy rabat i nigdzie nie musieliśmy jeździć po nasze zakupy, wszystko podjechało na salę,
- torcie - który zrobiły nasze kucharki.

Tyle pamiętam, jak coś mi się przypomni, będę aktualizować :)
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
_________________

Ostatnio zmieniony przez ithanielle Wto Paź 28, 2014 10:05 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
herbatnik 


Wiek: 34
Dołączyła: 14 Lip 2014
Posty: 651
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 10:26 am   

ithanielle, faktycznie musieliście sporo zaoszczędzić :)
my co prawda idziemy trochę na łatwiznę, bo wesele robimy na sali i płacimy od talerzyka, ale też szukamy oszczędności i póki co:
-rezygnujemy z kamerzysty-dobre zdjęcia wystarczą
-dekoracje w kościele chciałam naprawdę minimalne, ale okazało się, że po nas jeszcze 4 pary ślubują, więc i tak podzielimy koszta i wyjdzie niewiele
-zaproszenia chciałam zrobić sama, ale znalazłam na allegro za 1,2 zł/szt., taniej sama nie zrobię
-winietki z kolei zrobię już sama
-zamiast wymyślnych prezencików dla gości każdy dostanie po pudełku z ciastem, którego i tak duużo zostaje z wesela
-suknię kupiłam używaną, na poprawiny kupię w jakiejś sieciówce, żeby założyć ją jeszcze na inną okazję; biżuterię wybiorę z tego co mam,
-ciasta i tort zamawiamy w cukierni, która współpracuje z naszą salą=spory rabat
-asortyment na stół wiejski będzie wprost od producenta ;)
-sporo osób przenocuje w moim rodzinnym domu

narazie wyszło tyle, może z czasem jeszcze coś się znajdzie, np. dostaniemy jakieś złoto na obrączki, albo ktoś znajomy kupi ładne auto i użyczy :)
_________________

 
 
ithanielle 


Wiek: 36
Dołączyła: 07 Wrz 2013
Posty: 1947
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 10:30 am   

herbatnik napisał/a:
ithanielle, faktycznie musieliście sporo zaoszczędzić :)


herbatnik, no właśnie przy tej ilości osób, nie wyszło u nas tak źle z kosztami :)

i po Twoim poście odzyskuję pamięć:
- my zrezygnowaliśmy z wiejskiego stołu :)
_________________

 
 
Karollka 


Wiek: 37
Dołączyła: 06 Cze 2012
Posty: 1232
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 10:33 am   

ithanielle napisał/a:
i po Twoim poście odzyskuję pamięć:
- my zrezygnowaliśmy z wiejskiego stołu :)


my również, dla nas zbędny dodatkowy koszt :wink:

jeszcze może dodam :
garnitur Młodego kupiony w Ptaku, wybraliśmy taki model żeby mógł mu jeszcze posłużyć na kilka innych okazji ;)
_________________
 
 
ithanielle 


Wiek: 36
Dołączyła: 07 Wrz 2013
Posty: 1947
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 10:35 am   

Karollka napisał/a:

jeszcze może dodam :
garnitur Młodego kupiony w Ptaku, wybraliśmy taki model żeby mógł mu jeszcze posłużyć na kilka innych okazji ;)


nasz też :D nawet w tym samym miejscu :)
_________________

 
 
herbatnik 


Wiek: 34
Dołączyła: 14 Lip 2014
Posty: 651
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 10:46 am   

ithanielle, u nas wiejski stół został przegłosowany i w sumie zajmą się nim najbardziej zainteresowani :)
Garnitury z Ptaka potwierdzam-długo wytrzymują i mają dobry stosunek jakości do ceny, ale podobno można też szukać okazji w małych sklepach; znajomy kupił cały pakiet-dwa garniaki, dwie koszule, muchę, spinki do koszuli i pasek za śmieszne 1500 zł właśnie w takim niepozornym sklepiku.
_________________

 
 
Terry 


Dołączyła: 04 Sie 2013
Posty: 1725
Skąd: łódzkie
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 11:43 am   

Dużych oszczędności nie było, ale zawsze coś:
- sala OSP - własne zakupy, oraz duży nakład pracy najbliższej rodziny i kilku cudownych ciotek
- mięso (w tym na wiejski stół, który został prawie calutki "wyczyszczony" przez gości) i warzywa - od producentów (z dowozem)
- bimber - wyrób własny
- tort - piekła kuzynka taty, więc sporo zaoszczędziliśmy
- welon - tylko krótki
- biżuteria - kolczyki dostałam od męża 2 lata wcześniej, bransoletkę podarował mi na urodziny przed ślubem
- buty - jedna para była dodana do sukni, drugą kupiłam przez olx, niezniszczone, za 35 zł
- zrezygnowaliśmy z kamerzysty
- fotograf - wolny strzelec, ale sprawdzony u dwóch innych par
- kwiaty - zrezygnowałam z droższych róż i storczyków na rzecz goździków
- prezenty dla gości - zrezygnowaliśmy, u nas w rodzinach nie ma takiej tradycji i nie jest to doceniane
- makijażystkę wybrałam nieznaną, a na poprawiny umalowałam się sama

Na koniec oczekiwania oszczędności:
- pożyczono mi aż 3 halki - żadna nie pasowała.
 
 
Catylyn89 


Wiek: 34
Dołączyła: 03 Kwi 2013
Posty: 1836
Skąd: Krk
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 12:25 pm   

U nas może mało oszczędności, ale na większość mieliśmy fundusze :)
- Wybraliśmy jak najtańsze i piękne zaproszenia
- buty do sukni (wygrałam na Targach Ślubnych)
- Spinki do mankietów (Mój J. dostał od mojego taty)
- bimber na stół wiejski (ja zrobiłam Ice'ówkę, a reszta z piwnicy)
- J. szył garnitur smokingowy (co pozwoliło na zachowanie tych 500zł w kieszeni)
- Za dekorację w kościele zapłaciliśmy 120 zł
- Plan stołów, numerację w laminacie i inicjały na ścianę, zrobiłam sama (cięciem i malowaniem zajął się znajomy taty)
- za wynajem samochodu zapłaciliśmy 500 zł, z dekoracją
- obrączki (własne złoto)
- zaoszczędziliśmy na daniach (zamiast 5 wybraliśmy 4, zimna płyta ograniczona... A dania i tak były tak duże, że goście się przejadali)
- zaoszczędziliśmy na miejscach noclegowych, dzięki dużemu rabatowi :)
- Nie braliśmy żadnych bajerów: fontanna czekoladowa, prosiak...
- zaoszczędziliśmy na prezentach dla gości 600 zł :)
- prezenty dla rodziców (za ramy 35x45 zapłaciliśmy grosze, to samo zdjęcia, list i zaproszenia pisaliśmy i wykonaliśmy sami)
- nie było księgi gości
- manicure i pedicure zrobiłam sama
- nie robiliśmy koszyczków ratunkowych i poczęstunków pod kościołem
- na plener wyszykowałam się sama :)
Jak się jeszcze coś przypomni to dopiszę :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Catylyn89 Wto Paź 28, 2014 9:37 pm, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
emiiskaa 


Dołączyła: 20 Gru 2013
Posty: 459
Skąd: EZG
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 1:22 pm   

My jesteśmy w połowie drogi, ale na dzień dzisiejszy rezygnujemy z:
- poprawin (nie chcemy),
- prezentów dla gości i noclegów,
- wynajmu auta - jedziemy naszymi,
- wiejskiego stołu itp,
- mamy 4 posiłki zamiast 5,
- Kościół 'co łaska',
- garnitur kupowany będzie na Ptaku,
- fotograf na razie bez opcji pleneru, plener osobno po ślubie
- mamy nadzieję coś wygrać na targach :)
No to chyba tyle, na pewno nie rezygnujemy ze skrzypiec i pokrowców, jedyne takie nasze coś co musi być:)
_________________


 
 
kapatka 


Wiek: 35
Dołączyła: 12 Maj 2014
Posty: 902
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 7:15 pm   

Jeśli ktoś nie musi mieć wszystkiego pachnącego nowością to warto śledzić wszelkie portale ogłoszeniowe. Często pary pozbywają się różnych ślubnych przedmiotów (dekoracje, elementy stroju i różne inne) za naprawdę niewielkie pieniądze, a biorąc pod uwagę, że są to rzeczy jednorazowego użytku to raczej powinno być w dobrym stanie. Co prawda dotyczy to raczej drobiazgów w porównaniu do kosztów całego wesela ale zawsze to jakaś oszczędność bo jak wiadomo ziarnko do ziarnka... :)
_________________


 
 
lovinlizard 

Dołączyła: 22 Sty 2014
Posty: 429
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 9:15 pm   

jak już coś brałam to nie oszczędzałam ale
-przyjęcie w niedziele to już taniej
-brak poprawin bo i brak wesela przyjęcie trwało 5 godzin
-brak dj czy orkiestry, muzyka była z laptopa taka do kotleta ale jak się okazało towarzystwo i do tego potańczyło :smile:
-nie chcieliśmy filmu
-fotografa zamówiliśmy też na 5 godzin od 15 (godzina ślubu) do 20, nie było więc zdjęć zbędnych przygotowań
-samochód był nasz, nie kupowałam też żadnych stoików na niego
-nie było prezentów dla gości czy cukierków pod kościołem
-nie było żadnych atrakcji na przyjęciu
-nie było księgi gości,poduszek pod obrączki
-nie było skrzypaczek,śpiewaczek itp organista dał radę doskonale
-nie kupowaliśmy skrzynek wódki mieliśmy jej tylko kilka butelek
-paznokcie i wszystkie zabiegi kosmetyczne przed ślubem zrobiłam sama jedynie malowała mnie Magda i czesał kto inny
-na plener malowałam i czesałam się sama
-biżuterię kupiłam na alie za wszystko dałam około 100zł
-sukienkę na przebranie kupiłam w zarze za 150zł dołożyłam do niej miętowe buty i naszyjnik które juz dawno miałam w szafie
-nie robiłam zadnych koszyczków ratunkowych
-dekoracja sali i tort był w cenie za osobę
-mieliśmy tylko 55 gości
_________________
 
 
Irmine 

Dołączyła: 01 Lut 2014
Posty: 304
Skąd: :)
Wysłany: Wto Paź 28, 2014 9:49 pm   

podczytuję :)

u nas jak na razie:
-bez poprawin
-bez kamerzysty
-bez prezentów dla gosci
-bez koszyczków ratunkowych
-bez księgi gości
_________________
Ostatnio zmieniony przez Irmine Wto Paź 28, 2014 9:57 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kaledonia 


Wiek: 40
Dołączyła: 08 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: już nie Retkinia
Wysłany: Czw Paź 30, 2014 10:26 pm   

Karolina1984 napisał/a:
- dekoracja sali, jeśli nie w cenie- najlepszy patent- żywe kwiaty z giełdy kwiatowej- pod warunkiem posiadania przez salę lub PM przezroczystych wazonów, można zrobić przepiękne aranżacje bardzo małym kosztem; tak samo wszelkie świeczkowe sprawy- robić samemu
- wszelki dodatki stroju PM- welon, halka, rajstopy, majtasy, buty- omijać szerokim łukiem salony ślubne, allegro i normalne sklepy ( ja ostatnio wyczaiłam piękne eleganckie białe rajstopy z delikatnym wzorem - w sklepie wszystko za 3 zł ; zwłaszcza szkoda kasy,że wszystkie te cuda sa zwykle dla nas jednorazowe
- jesli chodzi o usługi- najbardziej sensowna jest rezygnacja z kamerzysty przy okrojonym budżecie

- może kontrowersyjnie- ale nie przesadzać z wódką. 0,5 na łebka bez poprawin to ZAWSZE jest i tak za dużo...... tak, wiem- konkursy, ale mimo to- kupowanie więcej sprawi,że zostajemy z wódą na dłuuugie lata
- tort to kolejny element, gdzie wygląd - mówię tu o szczegółach, które zwykle kosztują- własny projekt, żywe kwiaty, ect, ect- jest przez gości olewany wydatnie. Tort ma być smaczny i w miare elegancki i tyle.
-zaproszenia- nie mówię, zeby brać te za 1zł, ale wydawanie pieniędzy typu 5-7 zł za zaproszenie mija się z celem.....
- bez szaleństw z napojami- tzn nie dać się zwariować " a jak zabraknie Fanty, albo Coli, albo Sprite'a i kupowanie wszystkich rodzajów za dużo- jak zabraknie Fanty, to wypiją sok, bez przesady-
Ogłonie co do jedzenia, picia- jest tyle rodzajów przekąsek, ciasta, napojów na weselu, że skończenie sie jednego nie jest osobistą porażką Państwa Młodych....

Tyle mi do głowy przychodzi.
- A ! No i samochód- wydawanie 1000zł na auto, które sprawi, że poczujecie się przez chwilę lepiej, nie ma sensu- ktoś z rodziny wzykle posiada ładny samochód, który można fajnie udekorować i jest git

Warto przede wszystkim moim zdaniem wybrać salę, która dużo w cenie oferuje,by się potem nie martwić kupnem napoi, załatwianiem tortu, dekoratorką.

Co do zaznaczonego to ja sobie nie wyobrażam nie kupić halki w salonie,bo nie wiedziałabym czy dobrałam dobrą. To samo z welonem. Jak ma się nietypowy rozmiar to trudno też kupić porządne pończochy i zostają droższe sklepy, ale nie żałuję,bo trzymały się całą noc i nadal mi służą.
Buty dużo osób kupuje nie białe. Ja kupiłam białe Ryłko na allegro za część ceny sklepowej, ale wygoda najważniejsza tego dnia.

Auta też nie wynajmowaliśmy. Do kościoła pieszo, na salę znajomy.
W kościele udekorowane były krzesła i wiązanka przed ołtarzem i podobno to źle i ubogo nie wyszło.
Cytat:

u nas jak na razie:
-bez poprawin
-bez kamerzysty
-bez prezentów dla gosci
-bez koszyczków ratunkowych
-bez księgi gości

U nas tego wszystkiego poza księgą gości też nie było,ale nawet nie z racji oszczędności, bo uważałam wiele rzeczy za zwykłą przesadę i wywalanie pieniędzy przez okno.
Poprawiny zrobiliśmy dla najbliższych u moich rodziców,jedzonko było z wesela,bo w Fantazji jest zawsze dużo na weselu.
_________________

ślub cywilny 01.12.2012
 
 
*Dorotka_ 
Moderator


Wiek: 35
Dołączyła: 02 Cze 2012
Posty: 5060
Skąd: Łódź/Wrocław
Wysłany: Pią Paź 31, 2014 10:30 am   

My wydaliśmy na wesele z poprawinami dużo mniej, bo salę mieliśmy pod Sieradzem. -Wesele+poprawiny+noclegi i tak wyszły nas taniej niż organizacja w wiodących łódzkich salach.
-obrączki z historycznego, rodzinnego złota - płaciliśmy za nie 192 zł :)
-dekoratorka-florystka z Sieradza - bardzo zdolna i wzięła za dekorację żywymi kwiatami 1/3 ceny łódzkich firm - to jest dopiero przebicie...
-pojechaliśmy autkiem Teścia do ślubu
-większość dodatków kupowałam przez allegro, ebay, aliexpress - np biżuterię którą sklep internetowy w Polsce sprzedaje 3 razy drożej :smile: identyczną, żeby nie było
-tort z Poddębic - tu jest hit, wycena z dowozem w łódzkiej cukierni 2100 zł, Poddębice? 520 zł
_________________


 
 
kapatka 


Wiek: 35
Dołączyła: 12 Maj 2014
Posty: 902
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lis 04, 2014 12:14 pm   

ithanielle napisał/a:
- zakupach spożywczych - wszystko zamówiliśmy w jednej hurtowni, dostaliśmy rabat i nigdzie nie musieliśmy jeździć po nasze zakupy, wszystko podjechało na salę,


a w której hurtowni robiliście zakupy?
_________________


 
 
ithanielle 


Wiek: 36
Dołączyła: 07 Wrz 2013
Posty: 1947
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: Wto Lis 04, 2014 12:20 pm   

kapatka napisał/a:
ithanielle napisał/a:
- zakupach spożywczych - wszystko zamówiliśmy w jednej hurtowni, dostaliśmy rabat i nigdzie nie musieliśmy jeździć po nasze zakupy, wszystko podjechało na salę,


a w której hurtowni robiliście zakupy?


Dalex, S. Dalewski - Srock (mogę podać kontakt w pw) :)
_________________

 
 
Muszkowa 


Wiek: 33
Dołączyła: 12 Lis 2014
Posty: 308
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Lis 15, 2014 12:48 pm   

Dorotka_ napisał/a:

-tort z Poddębic - tu jest hit, wycena z dowozem w łódzkiej cukierni 2100 zł, Poddębice? 520 zł


Jak daleko dowożą? Możesz podać jakieś namiary? ;)

My dopiero zaczęliśmy przygotowania, ale:
- nie robimy poprawin (nie tylko oszczędność, ale jak dla mnie to przesada i tyle)
- ślubujemy w kwietniu, co na naszej sali oznacza nieograniczony alkohol w cenie za talerzyk, którą i tak jest jedną z mniejszych, którą znaleźliśmy (170 zł za 4 dania, zimną płytę, ciasta, napoje i alkohol bez ograniczeń, dekoracja, pokój dla nowożeńców)
- dekoracja sali - też w cenie
- samochód - od sali za 500 zł
- suknię chcę kupić na wyprzedaży
- wszystkie dodatki chcę kupić na allegro i podobnych portalach
- nie będzie kamerzysty, woleliśmy zainwestować w fotografa, chociaż znaleźliśmy fajną Panią za nie dużą cenę
- nie będzie prezentów dla gości
- z dodatków tylko stół wiejski, bimber po znajomości
- wszystkie kwestie kwiatowe znajome mojej siostry, które mają swoje kwiaciarnie
- ewentualna dodatkowa dekoracja na sali - ja i moja siostra

Najprawdopodobniej nie będziemy oszczędzać na garniturze, bo chcę żeby mój mąż i nasz synek mieli identyczne, jeśli znajdziemy miejsce, gdzie kupimy i dla jednego i dla drugiego taki sam model, to może się uda zaoszczędzić ;)
Nie chcę też oszczędzać na zespole, bo to dzięki nim jest albo nie ma zabawy.
Na razie tyle, jak coś się jeszcze wykluje to uzupełnię:)
_________________
Zapraszam do mnie: http://www.forum.wesele-l...der=asc&start=0

Ostatnio zmieniony przez Muszkowa Sob Lis 15, 2014 12:50 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
*Dorotka_ 
Moderator


Wiek: 35
Dołączyła: 02 Cze 2012
Posty: 5060
Skąd: Łódź/Wrocław
Wysłany: Sob Lis 15, 2014 4:19 pm   

Muszkowa, to cukiernia Aspal z Poddębic. Jest o niej wątek na forum, a do Łodzi dowóz jest chyba gratis :) Nam pod Sieradz dowieźli za darmoszkę :smile:
_________________


 
 
asior71 

Dołączyła: 19 Lip 2012
Posty: 246
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Lis 15, 2014 7:18 pm   

nam do Łodzi powiedzieli 40zł ale to chyba nie jest dużo
_________________


 
 
Muszkowa 


Wiek: 33
Dołączyła: 12 Lis 2014
Posty: 308
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Lis 16, 2014 8:51 am   

właśnie nie jest, dlatego się zaczynamy poważnie zastanawiać, jako sposób na oszczędność :D
_________________
Zapraszam do mnie: http://www.forum.wesele-l...der=asc&start=0

 
 
dorotka0603 


Wiek: 29
Dołączyła: 09 Sty 2015
Posty: 571
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 8:19 am   

Ja też już planuję jakby tu uciąć koszty, dlatego...
-nie będzie poprawin
-samochodem jedziemy własnym
-nie będzie kamerzysty (dobry fotograf nam wystarczy, dodatkowo wygraliśmy u Niego darmową sesję plenerową na Targach)
-obrączki dostaliśmy po Babci
-sama planuję zrobić Księgę Gości, winietki, plan stołów itd.
-garnitur Pana Młodego kupiony z rabatem 50%
-kurs tańca wygraliśmy na Targach
-a w 2016r. na targach ślubnych planuję wygrać suknię ślubną, bo w tym roku się nie udało:P hahaha
_________________


Ostatnio zmieniony przez dorotka0603 Pon Kwi 27, 2015 8:20 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pannastara 


Dołączyła: 27 Lip 2014
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Maj 08, 2015 5:03 pm   

niestety średnio mi wychodzi cięcie kosztów, bo wszystko wydaje się strasznie ważne i naj, ale:

- nie będziemy mieć kamerzysty
- i samochodu (ślub i wesele w tym samym miejscu, rzut beretem od domu)
- bez poprawin
- nie będzie prezentów dla gości (nie ze skąpstwa, sesese, ale ten zwyczaj do mnie nie przemawia)
- suknię kupię tańszą niż te, które podobają mi się najbardziej, ale ceny mają z kosmosu
- fotograf tak, ale bez pleneru i przygotowań
- przyjezdni goście na 99% (to zależy od ich liczby) zostaną na noc rozlokowani po domu naszym i naszych Rodziców
- nie przesadzimy z ilością wódki :-) te wszystkie kalkulatory pokazujące 0,5 na głowę to dla mnie magia
- sala jest na tyle ok, że nie wymaga dodatkowej dekoracji
- nie będzie wiejskiego stołu, płonącej świni ani fontann
_________________
Mój dziennik przygotowań. Zajrzysz?
 
 
Terry 


Dołączyła: 04 Sie 2013
Posty: 1725
Skąd: łódzkie
Wysłany: Pią Maj 08, 2015 5:27 pm   

pannastara napisał/a:
suknię kupię tańszą niż te, które podobają mi się najbardziej, ale ceny mają z kosmosu


Możesz też poszukać używanej. Koszt poprawek nie będzie już duży.
 
 
pannastara 


Dołączyła: 27 Lip 2014
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Maj 08, 2015 5:30 pm   

Terry, słuszna uwaga! ale wiesz, mnie się marzą Anny Kary czy inne cuda. ale te ceny kłócą się z moim rozsądkiem. dlatego kupię sukienkę, która też jest ok, ale z niższej półki cenowej. no i wizytową, nie ślubną (od początku nie zakładałam, że założę czystą biel). dzięki temu może ją jeszcze kiedyś wykorzystam.
_________________
Mój dziennik przygotowań. Zajrzysz?
 
 
Terry 


Dołączyła: 04 Sie 2013
Posty: 1725
Skąd: łódzkie
Wysłany: Pią Maj 08, 2015 8:59 pm   

Jeśli chcesz ją jeszcze założyć, to rozumiem. Jeśli nie, to na olx są suknie od 600 zł.
 
 
Catylyn89 


Wiek: 34
Dołączyła: 03 Kwi 2013
Posty: 1836
Skąd: Krk
Wysłany: Nie Sie 16, 2015 9:19 am   

Muszkowa napisał/a:

Najprawdopodobniej nie będziemy oszczędzać na garniturze, bo chcę żeby mój mąż i nasz synek mieli identyczne, jeśli znajdziemy miejsce, gdzie kupimy i dla jednego i dla drugiego taki sam model, to może się uda zaoszczędzić ;)


A szycie na miarę? :) Wystarczy 3 miesiące przed ślubem zrobić zamówienie i idzie po kosztach, a garnitury takie same :) My tak zrobiliśmy i za garnitur smokingowy z szyciem na miarę u producenta, zapłaciliśmy 500 zł mniej niż z zamówieniem i poprawkami w sklepie. Warto się nad tym zastanowić :)
_________________
 
 
herbatnik 


Wiek: 34
Dołączyła: 14 Lip 2014
Posty: 651
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Paź 01, 2015 11:23 am   

Mała aktualizacja :) czyli na czym zaoszczędziliśmy:
-suknia ślubna i poprawinowa-kupione używane;
-bolerko nie specjalne ślubne, tylko z sieciówki;
-buty też z sieciówki;
-welon z allegro;
-strój Pana Młodego kupowany cały w jednym sklepie z kartą rabatową;
-samochód z kierowcą był niedrogi ze względu na małą odległość między moim domem,kościołem i salą, poza tym nie był to zabytkowy okaz, takie zwykłe bmw :) ;
-ozdoby na samochód-sztuczne kwiatki z materiału kupione przez internet, wstążki na klamki zrobiłam sama, tablice rej. zwykła tektura(chciałam zostawić na pamiątkę, ale tata spalił w piecu :( );
-bukiety i butonierki z niedrogich margaretek, zamiast z kilku rodzajów droższych kwiatów;
-papeterię(zaproszenia, winietki, zawieszki na wódkę) zrobiłam sama;
-asortyment wiejskiego stołu zakupiony wprost od producenta, po znajomości, bardzo korzystna cena; smalczyk i ogórki zrobiła teściowa;
-brak kamerzysty;
-podczas ceremonii grał tylko organista;
-alkohol zakupiony w hurtowni odpowiednio wcześnie, kiedy była najlepsza cena;
-napoje gazowane kupione podczas promocji w supermarketach;
-tata pracuje w fabryce przetwórstwa owoców i warzyw na H, więc soki kupione ze zniżką pracowniczą;
-czesała mnie koleżanka z gimnazjum, która jest niedrogą osiedlową fryzjerką;
-makijaż robiłam sama;
-część gości przenocowali moi rodzice;
-transportem gości z sali do hotelu zajął się znajomy taksówkarz, wziął niewiele za tę usługę.

Więcej mi się nie przypomina. Ale mimo wszystko było tez kilka aspektów, które z kolei kosztowały nas więcej niż myśleliśmy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez herbatnik Czw Paź 01, 2015 11:27 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Iru 


Dołączyła: 11 Cze 2014
Posty: 587
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Paź 01, 2015 3:30 pm   

Ja zaoszczędziłam na:
*papeterii - robiłam ją sama
*bukietach dla mnie i świadkowej oraz butonierkach - także robiłam sama, dzień wcześniej byłam na giełdzie kwiatowej i kupiłam kwiaty sama
*samochodzie - byliśmy wiezieni samochodem znajomego, a wiózł nas chrzestny mojego N
*sukience - sukienka odkupiona od dziewczyny znalezionej na fb przerabiana przez koleżankę
*fotograf i kamerzysta - zdjęcia i film robił nam nasz znajomy, który dał nam sporą zniżkę i w sumie cenie takiego średniego pakietu mamy dosyć sporo
*poprawinami był grill dla znajomych, większość jedzenia było to które nam zostało z wesela
*dekoracja sali była w cenie, ale małe elementy też sama dodawałam jak wystrój stolika z księgą gości, rama do księgi też fartem kupiona za 5zł pocztówki do księgi drukowałam sama
*welon odkupiony za grosze OLX
*Paznokcie malowałam sama
*skrzypaczka po znajomości
*biżuteria (oprócz wianka) także z drugiej ręki
*moje buty - jedne dostałam od przyjaciółki bo ich nie używała, drugie na zmianę kupiłam w zwykłym sklepie obuwniczym na przecenach
*bielizna - stanik kupowany w Anglii, wyszedł dużo taniej niż podobny w Polsce a dół u sprawdzonej sprzedawczyni na rynku
_________________
Gość poproszę o wielki uśmiech :)
Chcesz zagościć u nas? Zapraszam do naszego dzienniczka remontowego ;)
 
 
Alzacja 

Wiek: 39
Dołączyła: 28 Lip 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Paź 23, 2015 3:50 pm   

Wydawało mi się, że na niczym nie oszczędzaliśmy, ale gdy Was poczytałam, to jednak okazuje się, że jest wręcz odwrotnie. :lol:

Zaoszczędziliśmy na:
- samochodzie - pojechaliśmy własnym;
- welonie - brak;
- samym ślubie - był cywilny, a nie kościelny; koszt to 2*22 zł za odpis aktów urodzenia i 84 zł za sam ślub, kwiaty i muzyka w cenie, więc zaoszczędziliśmy na przystrojeniu kościoła oraz "co łaska" dla księdza;
- biżuterii - znalazłam piękne kolczyki za 30 zł w... Rossmannie, chociaż oglądałam nawet naszyjniki za 2000 zł. :o
- poprawinach - brak;
- kamerzyście - brak (nie lubimy);
- winietkach na alkohol - brak (nie widzę sensu).

Całkiem sporo tego. 8)
 
 
kamylka 

Wiek: 37
Dołączyła: 03 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Sob Lis 14, 2015 4:29 pm   

Mi uda się ograniczyć koszty ślubne dzięki znajomościom. Dobry kupel z czasów studiów jest fotografem, więc dał mi cenę -50% no i 2 rzecz to robię wesele w restauracji, gdzie sama kiedyś pracowałam zaraz po skończeniu szkoły średniej i ze właściciele dobrze mnie zapamiętali to zeszli z ceny :)
 
 
Kama99 

Dołączyła: 12 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Maj 12, 2016 5:18 pm   

Na zespole, np wybierając dj :D dj jest dużo tańszy od zespołu, ale wiadomo co kto lubi, ostatnio byłam właśnie na weselu gdzie znajoma zatrudniła dj z Playdjs i zszokowałam się kosztami, różnica jest spora, chociaż zależy też jaki zespół wybieramy, ale średnio to koszt ok 5-7 tys
 
 
wiarygodna89 

Dołączyła: 12 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Łódź
Ostrzeżeń:
 2/3/7
Wysłany: Pon Cze 12, 2017 10:04 pm   

zatrudnijcie agencje śłubną! kosztują ok 3 tys, ale same negocjacje cen u podwykonawców zarabiaja na agencje, a niczym sie nie przejmujecie


my robiliśmy wesele z M&J z Łodzi :)
 
 
qujon 

Dołączyła: 07 Lut 2018
Posty: 1
Skąd: wrocław
Wysłany: Pon Lut 19, 2018 12:17 pm   Pole do oszczędności

Zaczęliśmy rozpisywać kosztorys wesela, na razie w takiej wstępnej formie, i zastanawiamy się, gdzie można by uszczknąć z tych wydatków, tak żeby zostało nam jeszcze na podróż poślubną. Podzielcie się doświadczeniami co u Was przyniosło największe oszczędności!
 
 
Hachiko 

Dołączyła: 11 Sty 2016
Posty: 144
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Lut 19, 2018 12:50 pm   

Nie wiem, co nam przyniesie największe oszczędności, ale kiedy zaczęliśmy planować wesele i wybierać salę, to ceny 220-250 były dla nas o wiele za duże, szczególnie, że sale wówczas wymagają minimum 80 osób. Stwierdziliśmy wówczas, że zawsze można zrobić po prostu obiad/kolację po ślubie dla najbliższych osób. Jednak udało nam się znaleźć super salę z ceną za osobę poniżej 200 zł i tutaj już była spora oszczędność!
- poza tym - ilość gości. Wiadomo, że wraz z każdym gościem cena wzrasta. Jeśli nie ma się wielkiej rodziny lub nie trzeba zapraszać kuzynów kuzynek albo osób, z którymi i tak nie utrzymuje się kontaktu... to po co? Wesele jest dla nas, a nie dlatego "co ludzie pomyślą?"
- można oszczędzić np. na dekoracjach. Jeśli ma się smykałkę do tego i uda się wygospodarować nieco czasu, to zamiast zatrudniać dekoratorkę z zewnątrz, można coś samemu wykombinować (np. kupić samodzielnie kwiaty na giełdzie kwiatowej i zrobić bukiety ślubne/na salę, pomyśleć nad jakąś nieskomplikowaną dekoracją, którą można by samodzielnie zrobić po kosztach)
- zredukować dodatkowe atrakcje ślubne, które stały się teraz bardzo popularne. Jeśli kogoś na to nie stać albo nie chce niepotrzebnie wydawać na to pieniądze, to bez przesady. Zamiast tego, można kupić np. zimne ognie, które zastąpią pokaz fajerwerków. Można kupić różnego rodzaju alkohole, whisky, soki, itp. żeby goście mogli się napić, zamiast płacić 2500-3000 za drinkbar. Można np. poprosić świadkową, żeby przez godzinę/dwie cykała zdjęcia z jakimiś atrybutami, które można zakupić na alliexpress, zamiast zamawiać za 1000 fotobudkę.
- można pomyśleć nad wyborem DJ/wodzireja zamiast zespołu. Różnica cenowa jest ogromna, ale również i w prowadzeniu. Tutaj sprawa jest bardzo osobista, bo każdy podchodzi do tego inaczej. Dobrze jednak można się bawić i z zespołem i z DJ-em, a jak człowiekowi coś będzie nie pasować, to i tak na siłę zawsze coś znajdą :cool:
- można obrączki zamówić u złotnika, zamiast chodzić po firmowych jubilerach. Czasami można znaleźć miłe okazje
- przy zakupie sukni można trafić zawsze na jakieś miłe promocje, czasami się trafiają
Ogólnie proponowałabym pokrążyć po konkurencji, posprawdzać ceny, bo nie zawsze nazwa firmy idzie z jakąś (np. cukiernie). Na razie tyle mi przychodzi do głowy. Kwestia fotografa i kamerzysty jest już kwestią indywidualną i nie zawsze generuje wysokie koszty. Trzeba po prostu dobrze szukać i wiedzieć, czego się szuka. Nic na siłę, nie za szybko, popatrzeć na portfolio i konkurencję :wink:
_________________

 
 
Atko 


Wiek: 35
Dołączyła: 09 Cze 2016
Posty: 101
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Lut 19, 2018 3:19 pm   

Można też zaoszczędzić na zaproszeniach. bo można je zrobić samemu. My zamówiliśmy ażurowe koperty na Ali za jakieś śmieszne pieniądze i dokupiliśmy do tego kartki do środka, sami robimy wydruk. Za swoje zaproszenia łącznie z kopertami zapłaciliśmy około 2 zł a w firmach z zaproszeniami dalibyśmy za takie 5-6 zł. bo wszystkie te wycinane laserowo dosyć znacznie się cenią, a powiedzmy sobie szczerze większość osób zaproszenia i tak wywala do śmietnika później, więc nie ma co przepłacać.

Zawsze można też wypożyczyć suknię ślubną, jeśli Panna Młoda nie ma z tym problemu.

Można zaoszczędzić na biżuterii zamawiając naprawdę ładne odpowiedniki na Ali.

Podobnie można poprosić kogoś z rodziny, kto ma fajniejszy samochód o podwiezienie, wtedy też 1000 zostaje w kieszeni.
_________________


 
 
*Dorotka_ 
Moderator


Wiek: 35
Dołączyła: 02 Cze 2012
Posty: 5060
Skąd: Łódź/Wrocław
Wysłany: Pon Lut 19, 2018 4:03 pm   

qujon, połączyłam Twój temat z istniejącym już na Forum.
_________________


 
 
kfr89 


Dołączyła: 27 Mar 2016
Posty: 154
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lut 20, 2018 7:26 am   

Hachiko napisał/a:
- można pomyśleć nad wyborem DJ/wodzireja zamiast zespołu. Różnica cenowa jest ogromna, ale również i w prowadzeniu. Tutaj sprawa jest bardzo osobista, bo każdy podchodzi do tego inaczej. Dobrze jednak można się bawić i z zespołem i z DJ-em, a jak człowiekowi coś będzie nie pasować, to i tak na siłę zawsze coś znajdą


Mój duet wodzirej + dj wzięli tyle pieniążków ile chciał zespół 4-osobowy :-) myślę, że wraz ze wzrostem popularności wodzirejów granice cenowe będą się powoli zacierać. Na pewno przy jednym prowadzącym wyjdzie mniej za talerzyk ;-p
_________________

Dzienniczek przedślubny
 
 
Hachiko 

Dołączyła: 11 Sty 2016
Posty: 144
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lut 20, 2018 8:51 am   

kfr89, zależy kto na co może sobie pozwolić. My mamy DJ + wodzireja i nie płacimy tyle, ile za czteroosobowy zespół ;) Poza tym teraz często DJ jest w jednej osobie i wodzirejem, więc można zaoszczędzić.
_________________

 
 
Terry 


Dołączyła: 04 Sie 2013
Posty: 1725
Skąd: łódzkie
Wysłany: Wto Mar 06, 2018 10:15 am   

Mozna tez kupic uzywana suknie Wiekszosc kupionych bezposrednio od PM jest w idealnym stanie W koncu PM miala ja na sobie tylko 1-2 razy
 
 
betti 

Dołączyła: 14 Mar 2018
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Mar 14, 2018 11:14 am   

dj zamiast zespołu, sukienka - mi się nawet czasem bardziej podobają takie typu biała skromna z normalnego sklepu, nie salonu ślubnego, niż jakaś za 5-10 tysięcy, ale zobaczymy, bo jeszcze nie wybrałam.
 
 
animi 


Wiek: 32
Dołączyła: 11 Paź 2016
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Mar 21, 2018 2:17 pm   

My też próbujemy przyoszczędzić:
-liczba gości ok. 30-40 osób
-ślub w usc
-przyjęcie, a nie wesele
-przyjęcie w restauracji naszego przyjaciela, płacimy tylko za alkohol, ciasta i jedzenie, więc wyjdzie malutko za osobę
-dekoracje sali i bukiet chcę zrobić sama (zobaczymy jak to wyjdzie)
-muzyka z laptopa (na szczęście mam Spotify, więc legalnie)
-fotograf tylko na sesję plenerową, ceremonię sfotografują znajomi
-sukienka którą kupię, nie musi być stricte ślubna, byle długa i jasna ;) ewentualnie używana
-rozważam zaproszenia DIY
-biżuteria z Aliexpress :D
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
statystyki odwiedzin z innych stron


Publikowanie w całości lub fragmentach treści zawartych na Łódzkim Forum Weselnym bez zgody administratorów forum jest zabronione.
Reklamy
www.foto-sobieraj.com.pl