Forum Weselne miasta Łodzi
Forum weselne, wesele i ślub w Łodzi i woj. łódzkim

Sale weselne - SPISANIE UMOWY Z WŁAŚCICIELEM SALI

annette88888 - Wto Wrz 08, 2015 10:22 am
Temat postu: SPISANIE UMOWY Z WŁAŚCICIELEM SALI
Witam dziewczyny :)

W najbliższych dniach będziemy podpisywać umowę z salą weselną.
Spisałam najważniejsze rzeczy o które należy spytać i o których należy pamiętać :

1. termin
2. godziny udostępnienia sali (żeby nie okazało się, że goście chcą jeszcze a właściciel przegoni ich np. o 4)
3. godziny ew. poprawin - no my akurat zrezygnowaliśmy z poprawin
4. dania zimne, dania gorące, napoje etc - co zapewnia sala (na razie ilość)
5. do kiedy należy przedstawić menu i jego ew. zmiany - kto udostępnia menu i czy można je modyfikować
6. do kiedy masz podać ostateczną listę gości (bardzo się to przydaje - dobrze begocjować, żeby jak najpóźniej)
7. ilość obsługi na sali (najczęściej zależna od liczby gości)
8. kiedy można zrobić dekoracje (bo czasami sala jest wykorzystywana do ostatniej chwili więc lepiej sobie zagwarantować) - chyba ze dekoracje są w cenie jak u nas
9. osoby do kontaktu - ktoś od spraw kuchni i ktoś od obsługi, żeby to było wyraźnie napisane bo później będziecie szukać!
i bardzo ważne:
ceny! ile za osobę dorosła, ile za dziecko (i wiek), do jakiego wieku dzieci bezpłatne, odpłatność za obsługę wesela - fotograf, kamerzysta, orkiestra/DJ. Ceny z roku na rok się zmieniają i koniecznie trzeba to mieć na piśmie.
10. Jaki procent całej sumy stanowi zadatek (nie więcej niż 20%), kiedy trzeba zapłacić resztę (za zwyczaj 50% przed weselem, resztę po).
11. Menu powinno stanowić załącznik do umowy, ustala się je na ok. 1 miesiąc przed weselem.
6. No i najważniejsze! Czy istnieje ewentualność rezygnacji z usługi, czy zostanie nam zwrócony zadatek i na ile przed weselem możemy to zrobić (w moim wypadku 60 dni).

JEŚLI O CZYMŚ ZAPOMNIAŁAM TO PROSZĘ O UWAGI :)

Catylyn89 - Wto Wrz 08, 2015 10:01 pm

Uczulam o opłatę ZAiKS... Sala weselna musi mieć licencję :wink:
alekul89 - Sro Wrz 09, 2015 8:27 am

annette88888 napisał/a:
A jak to jest z tą opłata ZAiKS?


Tak naprawdę to tego chyba nie wie nikt. Moja sala na pytanie o zaiks odpowiedziała, że opłata należy do organizatora czyli Pary Młodej lub zespołu a nie do sali. Nasz dj powiedział, że sala powinna opłacać raz na rok jakąś kwotę. Każdy próbuje zrzucić na kogoś innego.

herbatnik - Sro Wrz 09, 2015 10:48 am

O ZAiKSie jest osobny wątek na forum i jest tam sporo wypowiedzi ;)
Lista chyba już jest wyczerpująca, najważniejsze kwestie na sali to: co jest w cenie, terminy ustaleń i płatności. Od siebie dodałabym jeszcze-co ogólnie zapewnia sala(u nas to były np.: pomieszczenie z lodówkami na alkohol, naczynia i wystrój wiejskiego stołu).

annette88888 - Sro Wrz 09, 2015 1:58 pm

No właśnie znalazłam temat o ZAIKS. DZIĘKUJE :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group